La programació de la Fira Mediterrània aposta en aquesta 14a edició per dinamitzar el patrimoni i ho fa estenent la seva activitat a dos espais emblemàtics del patrimoni cultural i històric del Bages: la Seu de Manresa -escenari de l'espectacle inaugural- i el monestir de Sant Benet -espai on, sota la marca de Sant Benet Experience, s'han programat dos passis d'M3. Es tracta de l'espectacle de creació a partir del drama litúrgic de Les Tres Maries, a càrrec de la companyia L'albergueria, una de les propostes escèniques més destacades de la programació d'enguany. Amb aquesta iniciativa, Fira Mediterrània reforça els llaços de col·laboració amb un dels seus principals patrocinadors, Catalunya Caixa, incloent dins la seva programació una activitat fora dels límits de la capital del Bages, a Sant Fruitós de Bages.
Muntatge teatral sobre l'imaginari femení
L'espectacle M3 està creat i dirigit per Marc Artigau i Josep Maria Miró. La proposta pren com a punt de partida elements del drama litúrgic Les Tres Maries. Emmarcat dins del cicle organitzat pel Monestir de Santa Maria de l'Estany, el muntatge incorpora textos de la Bíblia i de diverses escriptores que tenen com a element comú el tractament del tema de la dona des d'una perspectiva íntima, mística i existencialista. Es tracta d'un conjunt de veus que conformen un imaginari femení sobre el sentit de la vida, la pèrdua d'éssers estimats i el temor a la mort.
La Fira ha programat dos passis de la proposta de L'albergueria, que tindran lloc els dies 4 i 5 de novembre a les 19h. El preu de l'espectacle és de 12 € (10 € si l'entrada es compra anticipada abans del 31 d'octubre) i té una durada de 50 minuts. La Fira oferirà als espectadors un servei gratuït d'autobús des del c/Àngel Guimerà a Manresa fins a Món Sant Benet, 45 minuts abans de començar l'espectacle. L'espectacle té una durada de 50 minuts i l'autobús tornarà al punt de partida a les 20:45 h aproximadament.
La col·laboració entre la Fira i la Fundació ha anat creixent edició rere edició. Des de la subvenció pura i dura cada any s'ha avançant de manera sòlida: utilitzant l'auditori de la Plana de l'Om com a un dels espais artístics habituals o muntant una exposició en total complicitat amb l'artista convidat de la Fira. A més, durant els dies de la Fira, i durant tot el mes de novembre, s'oferiran a Món Sant Benet plats de la Mediterrània.
Fira Mediterrània integra Sant Benet en la programació
En bus cap a la Sant Benet Experience
Ara a portada
Publicat el 18 d’octubre de 2011 a les 19:27
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Santpedor obre la convocatòria per participar en el 13è Concurs de Música Jove
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria, guardonades en els Premis Josep Anselm Clavé del Cant Coral
-
Cultura i Mitjans Manresa completa un dels Sant Jordi més lluïts dels darrers anys
-
Cultura i Mitjans L'escola Joncadella de Sant Joan de Vilatorrada guanya un Premi Pilarín Bayés de contes