El Centre d'Art Contemporani i Sostenibilitat (CACiS), al Forn de la Calç de Calders, acollirà a partir de dissabte l'exposició Traus de Joan Vilageliu Carbonell. La inauguració es farà el mateix dissabte a les 8 del vespre i es podrà visitar fins al 24 de setembre.
Els oficis locals estan vivint una època de recuperació. Durant els 15 anys d'activitats CACiS sempre ha volgut deixar un espai important de la programació expositiva a allò ancestral i reivindicar una part del patrimoni etnològic autòcton a traves dels treballs d'artistes-artesans.
L'exposició Traus de Joan Vilageliu uneix la cultura tradicional amb l'art contemporani. La tècnica creativa de Joan Vilageliu presenta l'artesania amb fibres vegetals com una pràctica sostenible i de respecte a l'entorn.
Joan Vilageliu descriu les obres escultòriques i inèdites que s'exposen des d'aquest proper dissabte com "un feix de vímets molls, acabats de treure de l'aigua. Em poso a teixir, de vegades amb una idea al cap, de vegades no. La peça va pujant i es va obrint i o tancant depenent del gruix del vímet i dels muntants. M'agrada deixar-hi de tant en tant un “trau”".
Vilageliu es presenta com a net de cisteller de qui va aprendre de jove la tècnica cistellera, però no és fins a l'any 2020 que torna a connectar amb l'ofici. Va estudiar a l'escola d'arts i oficis de Manresa. Ha fet ceràmica, disseny gràfic i disseny tèxtil.
Forn de la Calç de Calders acollirà «Traus» de Joan Vilageliu a partir de dissabte
La mostra uneix la cultura tradicional amb l'art contemporani
ARA A PORTADA
Publicat el
19 de juliol de 2023 a
les 19:30
Actualitzat el
19 de juliol de 2023 a les
19:36
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Santpedor dona el tret de sortida a cinc dies de Festa Major amb més de 40 activitats
-
Cultura i Mitjans
«És una cal·ligrafia per salvar vides»: el registre de guerra de l'hospital de Manresa veu la llum
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós escull els cartells de la Festa Major i el Batibull d'aquest estiu
-
Cultura i Mitjans
El Festival Dimbaya omplirà la plaça Europa de Manresa amb cultura africana i afrobeat
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós declararà Can Figueras com a Bé Cultural d'Interès Local
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós acollirà dissabte l'espectacle de circ i humor «Antipasti»
