El Centre d'Art Contemporani i Sostenibilitat (CACiS), al Forn de la Calç de Calders, acollirà a partir de dissabte l'exposició Traus de Joan Vilageliu Carbonell. La inauguració es farà el mateix dissabte a les 8 del vespre i es podrà visitar fins al 24 de setembre.
Els oficis locals estan vivint una època de recuperació. Durant els 15 anys d'activitats CACiS sempre ha volgut deixar un espai important de la programació expositiva a allò ancestral i reivindicar una part del patrimoni etnològic autòcton a traves dels treballs d'artistes-artesans.
L'exposició Traus de Joan Vilageliu uneix la cultura tradicional amb l'art contemporani. La tècnica creativa de Joan Vilageliu presenta l'artesania amb fibres vegetals com una pràctica sostenible i de respecte a l'entorn.
Joan Vilageliu descriu les obres escultòriques i inèdites que s'exposen des d'aquest proper dissabte com "un feix de vímets molls, acabats de treure de l'aigua. Em poso a teixir, de vegades amb una idea al cap, de vegades no. La peça va pujant i es va obrint i o tancant depenent del gruix del vímet i dels muntants. M'agrada deixar-hi de tant en tant un “trau”".
Vilageliu es presenta com a net de cisteller de qui va aprendre de jove la tècnica cistellera, però no és fins a l'any 2020 que torna a connectar amb l'ofici. Va estudiar a l'escola d'arts i oficis de Manresa. Ha fet ceràmica, disseny gràfic i disseny tèxtil.
Forn de la Calç de Calders acollirà «Traus» de Joan Vilageliu a partir de dissabte
La mostra uneix la cultura tradicional amb l'art contemporani
ARA A PORTADA
Publicat el
19 de juliol de 2023 a
les 19:30
Actualitzat el
19 de juliol de 2023 a les
19:36
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Dues mostres als centres cívics se sumen als 50 anys de Foto Art Manresa
-
Cultura i Mitjans
«Trajectòries Singulars» mostra el talent creatiu de tres artistes d'Ampans
-
Cultura i Mitjans
Tot a punt per al lliurament de la Medalla de la Ciutat al Mèrit Cultural a Francesc Comas
-
Cultura i Mitjans
Focus Positiu premia Vanessa Toro i consolida la fotografia com a cura
-
Cultura i Mitjans
Un alumne de l'Oms i de Prat entra al Programa ARGO de la UAB amb un projecte televisiu
-
Cultura i Mitjans
Manresa impulsa un projecte de memòria oral per recuperar la història del tèxtil local
