El periodista surienc Francesc Garriga va omplir la Biblioteca Pública de Súria el passat divendres en la presentació del seu llibre A Washington en paracaigudes, que recull les seves experiències com a corresponsal de Catalunya Ràdio als Estats Units. Prop de 140 persones van assistir a un acte que va servir per compartir anècdotes, vivències i records personals, a més d'expressar el reconeixement a una trajectòria que l'ha convertit en un dels comunicadors catalans més destacats de l'actualitat.
L'acte de Súria va tancar un seguit de presentacions del llibre que han tingut lloc a Barcelona, Manresa i altres ciutats. A la Biblioteca Pública, Francesc Garriga va estar acompanyat per la periodista Txell Feixas, autora del pròleg i Premi Nacional de Periodisme i Mitjans de Comunicació.
Francesc Garriga va començar la seva intervenció expressant la seva "il·lusió" per la celebració de l'acte, agraint el suport de la seva família i recordant els seus inicis a l'emissora municipal Ràdio Súria, dos factors sense els quals "jo no estaria avui aquí". El periodista surienc va remarcar que "sempre intento portar el nom de Súria a tot arreu" i tenir molt presents els lligams amb la vila.
Per la seva banda, Txell Feixas va descriure Francesc Garriga com "un periodista rigorós", versàtil i amb gran capacitat de comunicació i d'encomanar entusiasme, a més de ser una persona generosa i "apassionada de la vida". Segons Txell Feixas, antiga corresponsal de TV3 a l'Orient Mitjà, el periodista surienc té "tot el que ha de tenir un bon corresponsal".
En la presentació de l'acte, el regidor de Cultura i Turisme, Albert Fàbrega, va parlar de Francesc Garriga com "una persona que a Súria no necessita presentació" i que sent molt vives les arrels surienques. Entre les persones assistents es trobava l'alcalde Albert Coberó i altres membres de la corporació municipal.
Al llarg de l'acte, Francesc Garriga i Txell Feixas van repassar algunes de les llums i ombres del país nord-americà, com el particular món polític de Washington i la Casa Blanca, les fortes desigualtats socials, l'accés a les armes de foc, la situació de les persones immigrants, els Oscars, la Super Bowl i el cobriment de notícies difícils com els freqüents tirotejos amb víctimes mortals, en què la feina del periodista pot donar veu a problemes i situacions que d'una altra manera quedarien amagades.
L'acte va acabar amb un col·loqui amb les persones assistents. Posteriorment, Francesc Garriga va signar exemplars del seu llibre.
[naciomanresa]
Francesc Garriga fa el ple a la Biblioteca de Súria presentant «A Washington en paracaigudes»
La periodista Txell Feixas, autora del pròleg i Premi Nacional de Periodisme i Mitjans de Comunicació, la va acompanyar en l'acte
ARA A PORTADA
-
-
-
Meritxell Solé bat el rècord català de 10 km ruta i supera la marca històrica de Rosa Morató Pere Fontanals
-
Montserrat vibra amb 1.200 músics a la gran Trobada de Bandes del Mil·lenari del Monestir Pere Fontanals
-
Manresa lliurarà la Medalla de la Ciutat al Mèrit Cívic a Víctor Feliu, a títol pòstum, aquest dijous Pere Fontanals
Publicat el 26 de febrer de 2024 a les 17:57
Actualitzat el 26 de febrer de 2024 a les 18:05
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El COAC presentarà «Les muntanyes del carbó», un viatge pel passat miner i industrial del Llobregat
-
Cultura i Mitjans
La Cambra de Comerç i Parcir editen «Bages: territori original», un llibre per projectar la comarca al món
-
Cultura i Mitjans
L'artista Antolina Vilaseca dona dues obres al Museu de Manresa
-
Cultura i Mitjans
La UPC Manresa consolida el creixement amb un 24% més de demanda en cinc anys
-
Cultura i Mitjans
El Museu de Manresa rep la donació d'un valuós fons artístic de l'esmaltadora Maria Noguera
-
Cultura i Mitjans
La Fira Medieval d'Oficis de Súria tanca una edició multitudinària amb focs i homenatges
