La setena edició del projecte Fem Òpera! que impulsa el Teatre Kursaal de Manresa amb l'objectiu d'acostar els joves al món de l'òpera tornarà a fer pujar a escena el fruit del seu treball en tres funcions, dimecres, dijous i divendres (20h) a la sala gran del Kursaal. Una adaptaciuó de l'òpera "El petit escura-xemeneies" de Benjamin Britten, l'obra que ja es va treballar en la primera i la tercera edició del Fem Òpera!, tornarà al Kursaal protagonitzada per gairebé 650 alumnes de 1r i 2n d'ESO de 12 centres de secundària (de Manresa, Igualada, Sallent, Calaf, Berga, Sant Joan de Vilatorrada, Sant Fruitós de Bages, Sallent, Navarcles i Súria) una dotzena de joves actors-cantants solistes i la Camerata Bacasis Manresa.
Els personatges amb més protagonisme del Fem Òpera! d‘enguany (un total de 14, titulars i covers) van sortir del càsting que es va fer el més de gener passat al Kursaal, en què hi van participar una seixantena de nens i nenes d'entre 10 i 14 anys. Estaran acompanyats per 4 solistes adults.
Tots els grups que participen al Fem Òpera! han treballat pel seu compte (a les classes de música, els alumnes de secundària; i als assajos habituals del curs, els músics de l'orquestra) l'òpera, en uns assajos supervisats pel director musical de l'espectacle, Lluís Arguijo, i la directora escènica, Ada Andrés.
En aquesta edició, la Camerata Bacasis, dirigida per Jordi Coll i formada el 2011 per joves músics formats al Conservatori Professional de Música de Manresa, serà la base musical de l'espectacle, que s'engruixirà amb els gairebé 650 alumnes dels centres de secundària que hi participaran (200 i escaig a cada funció) i que es troben en dos assajos conjunts abans de l'estrena de l'espectacle.
Fem Òpera! parteix del projecte educatiu Òpera a Secundària que organitza des de fa molts anys el Liceu de Barcelona amb l'Institut d'Educació de l'Ajuntament de Barcelona i la Jove Orquestra Nacional de Catalunya (JONC). Des del Servei Educatiu del Kursaal s'ha volgut apostar per aquest projecte, però buscant la complicitat i participació de grups locals.
Les entrades per veure l'espectacle, que és obert al públic, es poden comprar a les taquilles del Kursaal i per internet. El preu és de 8 euros, 5 € per als menors de 25 anys.
Programació
- Dimecres 11 d'abril a les 20h: Llobregat de Sallent, Mig-Món de Súria, Ave Maria de Manresa, i Navarcles
- Dijous 12 d'abril a les 20h: Pius Font i Quer de Manresa, Pere Vives Vich d'Igualada, i La Salle de Manresa
- Divendres 13 d'abril a les 20h: Cardener de Sant Joan de Vilatorrada, Alexandre de Riquer de Calaf, FEDAC de Manresa, Vedruna de Manresa, i Gerbert d'Aurillac de Sant Fruitós e Bages.
Equip artístic
Direcció musical: Lluís Arguijo
Direcció escènica: Ada Andrés
Orquestra: Camerata Bacasis, sota la direcció de Jordi Coll.
Piano: Lluïsa Vinyes i Ferran Barrios
Cor d'escena: els 7 joves escollits en un casting: Eva Castaño, Olga Linares, Laura Pierola, Núria Pla, Mariona Serret, Gal·la Torra, Magalí Torras
Cor general: Alumnes de centres de secundària de l'Institut Llobregat de Sallent, Pere Vives Vich d'Igualada i Pius Font i Quer, FEDAC, Ave Maria, i La Salle de Manresa, Institut de Navarcles, Mig-Món de Súria, Vedruna de Berga, Gerbert d'Aurillach de Sant Fruitós de Bages i Cardener de Sant Joan de Vilatorrada.
Quatre solistes adults: Ana Belén Ayala, Isabel Badia, Marcel Casellas, Miquel Gili
Solistes infantils i joves: Sammy (el Petit escuraxemeneies): Adrià Garrido / Jordi Montaner
Juliet: Gina Dalmau / Júlia Garrido
Família: Francesc Carrau, Queralt Sala, Núria Castaño, Estel Menéndez i Aina Serra
Gairebé 650 alumnes cantaran l'òpera «El petit escura-xemeneies» al Kursaal
Estudiants de secundària de Manresa, Sant Joan de Vilatorrada, Sant Fruitós de Bages, Navarcles, Sallent, Súria, Calaf, Berga i Igualada participaran al projecte "Fem òpera!"
Ara a portada
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria, guardonades en els Premis Josep Anselm Clavé del Cant Coral Redacció
-
Economia Grup Llobet s'alia amb Transgourmet Ibérica per fer més competitives les seves botigues Redacció
-
-
Societat Crida manresana per trobar fotografies relacionades amb la Via de Sant Ignasi i les Escodines Redacció
-
Publicat el 09 d’abril de 2018 a les 21:03
Actualitzat el 09 d’abril de 2018 a les 21:17
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Manresa completa un dels Sant Jordi més lluïts dels darrers anys
-
Cultura i Mitjans L'escola Joncadella de Sant Joan de Vilatorrada guanya un Premi Pilarín Bayés de contes
-
Cultura i Mitjans Els infants de les escoles de Sant Fruitós gaudeixen d'una matinal de contes durant Sant Jordi
-
Cultura i Mitjans Manresa bull d'activitat en una diada de Sant Jordi amb bones expectatives