Giravolts, nans i dervixos acomiaden la tretzena Fira Mediterrània. Foto: Jordi Preñanosa
Notícies relacionades
- Galeria de fotos de la Cloenda
- Totes les notícies de la Mediterrània
- La Mediterrània des dels altres mitjans
- Les Galeries de fotos
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eKMWO6gbq6A[/youtube]
Vídeo de la clausura. Jordi Preñanosa
El festival Amanida de Giravolts, nans i dervixos ha acomiadat la tretzena edició de la Fira Mediterrània de Manresa, dedicada al moviment. Girs de tradició catalana i sufís han posat punt i final a una edició que, segons els seus organitzadors, ha vist créixer el nombre de professionals i ha guanyat ressò internacional. La Plaça Major s'ha omplert de gent per veure l'exhibició de balls de gegants i capgrossos. A més, el coreògraf i dervix Ziya Azazy ha mostrat al públic les coreografies resultants del taller "Cos i presa de consciència a través del gir", que s'ha dut a terme aquest cap de setmana a la ciutat. La propera edició de la Fira se celebrarà del 3 al 6 de novembre del 2011.
La Plaça Major s'ha convertit aquest diumenge en un espai d'intercanvi de tradicions i de danses i girs de cultures distants, però amb molts trets característics i afins. La Família Robafaves i els Nans de Mataró, els Gegants i Nans de Manresa, els Gegants i Nans de Vic, els Capgrossos de l'Agrupació de Colles de Geganters de Catalunya, els Nans de Manlleu i els Gegants de Badalona han mostrat al públic les seves coreografies.
A més, molts dels assistents s'han sorprès de la capacitat de fer girs dels alumnes que han participat al taller "Cos i presa de consciència a través del gir". El curs tenia el reconegut ballarí turc Ziya Azazi com a mestre i l'objectiu del taller. Segons Azazi, no era el de "donar tombs", sinó el de millorar el desenvolupament físic, emocional i mental de la gent que hi ha pres part.
Amb aquest espectacle, s'ha posat punt i final a una edició que, segons el gerent de la Fira, Jordi Bertran, ha estat "la de més risc". Tot i així, la Fira ha superat xifres: un total de 1.116 professionals han visitat el festival, això representa un 4,7% més que l'any passat. Segons Bertran, la Fira s'ha consolidat com aparador de la cultura, mercat i punt de trobada. Per això, la catorzena edició ja té nova data: se celebrarà del 3 al 6 de novembre del 2011.
ARA A PORTADA
-
Manresa, capital del cinema en català: supera en projeccions per sala grans ciutats com Barcelona Pere Fontanals
-
-
Manresa es dota d'un pla de plans per garantir una resposta ràpida i coordinada en emergències Pere Fontanals
-
-
Manresa Il·lumina, entre els deu millors projectes d'economia circular als Innovation in Politics Awards Pere Fontanals
Publicat el 07 de novembre de 2010 a les 22:15
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans L'Arxiu Municipal de Súria incorpora una col·lecció històrica gràcies a la donació de Manel Yagües
-
Cultura i Mitjans La Torre dels Comtals passa a mans públiques per salvar el patrimoni mil·lenari de Manresa
-
Cultura i Mitjans Publicat «El Llibre Vermell de Montserrat», un tresor únic de la música medieval revisat pel pare Gregori Estrada
-
Cultura i Mitjans Cineclub Manresa rep el Premi Nunes 2024 al millor fet cineclubista pel cicle Visuals
-
Cultura i Mitjans La Casa Museu Prat de la Riba de Castellterçol inicia un cicle de visites guiades
-
Cultura i Mitjans Sallent obre la Festa Major 2025 amb l'Esvalotada i el pregó del Club Natació ASFC