La musicòloga manresana Glòria Ballús oferirà aquest proper dimecres, 21 de juny a les 7 de la tarda a l'Auditori de la Plana de l'Om, una conferència a l'entorn de la soprano Margarida Elias Casals, en un acte organitzat per l'Associació Cultural El Galliner, el Teatre Kursaal i el Festival Internacional de Música Clàssica de Sant Fruitós de Bages.
Margarida Elias fou una soprano nascuda el 1923 (enguany faria 100 anys) a Sant Julià de Cerdanyola, però que es va establir a Manresa amb la seva família des de molt petita. Va ser una de les sopranos amb més projecció internacional que ha tingut la ciutat.
Va interpretar el paper de Leonora, la protagonista d'Il Trovatore el 10 d'octubre de 1944 al Teatre Kursaal, acompanyada pel seu mestre Annovazzi. Tres anys més tard, Elias s'establiria a Milà gràcies a una beca de l'Ajuntament de Manresa i de la Caixa d'Estalvis de Manresa. Tornaria a actuar a l'equipament manresà amb motiu dels Jocs Florals, l'11 de juny de 1955 amb la seva germana Aurora i amb les òperes la Cavalleria Rusticana, de Mascagni, i Pagliacci, de Ruggero Leoncavallo.
L'accés a la xerrada de dimecres a l'Auditori de la Plana de l'Om és lliure i gratuïta.
Glòria Ballús pronunciarà una xerrada sobre la figura de la soprano Margarida Elias dimecres a Manresa
Elias, que es va establir a Manresa de ben petita, ha estat una de les sopranos amb més projecció internacional que ha tingut la ciutat
ARA A PORTADA
Publicat el 19 de juny de 2023 a les 17:08
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Sant Fruitós obre un concurs per a crear el cartell de la Festa Major d'Estiu i del Batibull
-
Cultura i Mitjans Més de 600 persones gaudeixen del primer cap de setmana de l'Espurnes Barroques
-
Cultura i Mitjans El moianès Marc Recha estrena «Centaures de la nit», un film amb la majoria d'actors cecs
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria recullen el premi Josep Anselm Clavé
-
Cultura i Mitjans Sant Mateu de Bages inaugura les obres de restauració del conjunt històric de Coaner
-
Cultura i Mitjans Cabrianes celebra 125 anys de Caramelles amb èxit de visitants