Jaume Casacuberta i Roma nasqué l'any 1932 a la Colònia Jorba de Calders. Des de petit ja va manifestar la seva vocació artística. Establert des dels catorze anys a Manresa, es va formar a l'acadèmia del pintor Evarist Basiana i va completar els seus estudis artístics a través de cursos per correspondència a l'escola Parramon de Barcelona. Treballador incansable i d'esperit autodidacte, fou membre fundador del Grup 13 i sempre estigué vinculat al Cercle Artístic de Manresa.
Va retratar tots els racons de Manresa i part de la comarca a través dels seus olis, aquarel·les i dibuixos. També la vida més animada de la ciutat i l'entorn, com mostren els seus nombrosos treballs de temàtiques relacionades amb les fires i els mercats.
Un any després de la seva mort el gener de 2020, la família ha decidit fer una donació de part de l'obra de l'artista al Museu de Manresa que en garantirà les condicions de conservació i en facilitarà l'estudi i la difusió.
Aquest dijous s'ha firmat l'acta de donació, amb l'assistència de la viuda de Jaume Casacuberta, Antònia Martínez, la seva filla i el seu gendre com a representants de la família; per part de l'Ajuntament de Manresa, la regidora de Cultura i Festes, Anna Crespo, i el director del Museu de Manresa, Francesc Vilà.
La donació inclou 25 dibuixos, 18 aquarel·les i 12 pintures de l'artista. També cinc obres d'altres pintors locals i gairebé tres-cents catàlegs d'exposicions de Manresa i del territori que signifiquen un important fons documental per al museu.
Una de les missions del Museu de Manresa és conservar el patrimoni històric i artístic de Manresa i el Bages. Gràcies a aquesta donació s'amplia la col·lecció d'artistes manresans del museu amb una de les figures cabdals del paisatgisme manresà i es valora el paper de Jaume Casacuberta en l'evolució artística de la ciutat i del territori.
Important donació d'obres de Jaume Casacuberta al Museu de Manresa
Cultura i Mitjans
La família ha donat 25 dibuixos, 18 aquarel·les i 12 pintures de l'artista
ARA A PORTADA
-
Successos L'incendi de Sant Quirze Safaja ja afecta 97 hectàrees i té un potencial de 500 Pere Fontanals
-
Societat Els Bombers prioritzen l'incendi del Moianès amb un potencial de 500 hectàrees Arnau Urgell i Vidal
-
Societat Un fort desplegament policial executa un desnonament al Barri Antic de Manresa Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Ampans i Ajuntament de Manresa impulsen un projecte per apropar la música a les persones amb discapacitat Redacció
-
Publicat el
22 de juliol de 2021 a
les 11:55
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
La Festa Major de Súria tanca amb èxit de participació i una aposta per la cultura popular
-
Cultura i Mitjans
El GiraCirc de Collsuspina programarà dos espectacles de gran format
-
Cultura i Mitjans
L'Alternativa busca blindar-se com a patrimoni immaterial davant la pressió judicial de Cal Jorba
-
Cultura i Mitjans
L'Esbart Dansaire Santvicentí estrena «Vellut», el tercer espectacle de la seva trilogia escènica
-
Cultura i Mitjans
Estel Blay serà la pregonera institucional de la Festa Major de Manresa 2026
-
Cultura i Mitjans
Artés acollirà una nova audició de sardanes amb la Bellpuig Cobla aquest dissabte
