Amb la voluntat de facilitar la inscripció dels cursos de català i d'adaptar tots els serveis a les necessitats generades en les diferents fases de restriccions per la pandèmia, el Consorci per a la Normalització Lingüística modifica significativament la planificació del període d'inscripció de setembre. Les proves de col·locació es poden sol·licitar de l'1 al 15 de setembre a la pàgina web del Consorci. L’oferta de cursos del territori es pot consultar al web del CNL Montserrat.
La prova de col·locació és un requisit indispensable per a aquelles persones que tinguin un mínim coneixement de la llengua, però que no puguin justificar-lo amb un curs anterior del CPNL o amb un certificat oficial de la Secretaria de Política Lingüística. La prova de col·locació és gratuïta i es pot escollir si es fa en línia o en un centre de normalització lingüística proper.
D'acord amb la normativa dels cursos de català del Consorci, els resultats de la prova de nivell tenen una validesa de dos anys, durant els quals la persona interessada podrà formalitzar directament la inscripció, en els períodes corresponents.
La propera inscripció als cursos de català començarà el 6 de setembre, de manera preferent per als alumnes del CPNL del darrer any, i a partir del 13 de setembre per al públic en general. La inscripció es tancarà el dia 15 de setembre. La informació per a la inscripció es pot consultar a la pàgina web.
[h3]Mesures de millora[/h3]
Aquesta iniciativa que permet sol·licitar les proves de col·locació s'afegeix a totes les mesures que el CPNL ja ha tirat endavant durant els mesos de pandèmia, com la inscripció en línia, el reforç de l'atenció ciutadana, la virtualització dels cursos presencials, el replantejament de tots els recursos didàctics, la disminució de la ràtio d'alumnes per curs i l'impuls de les modalitats d'aprenentatge semivirtual i en línia.
La modalitat semivirtual compta amb un 50 % de sessions síncrones i un 50 % d'aprenentatge autònom, mentre que la modalitat en línia consisteix en l'aprenentatge autònom i el seguiment asíncron per part del tutor.
[h3]Un model d'èxit[/h3]
Els cursos de català del Consorci per a la Normalització Lingüística són homologats i disposen de certificació oficial de la Secretaria de Política Lingüística, equivalent al Marc europeu comú de referència. Són cursos gratuïts en els nivells inicials i bàsics, i compten amb reduccions importants en la resta de nivells, excepte en el nivell superior.
Les diferents modalitats d'aprenentatge i la metodologia dels cursos de català del Consorci consoliden un model d'èxit, modern i dinàmic, que permet assolir els coneixements i alhora introdueix l'alumne a la comunitat d'aprenentatge on, a més, disposa de l'accés a altres serveis per activar el català, com el Voluntariat per la llengua.
Ja es poden sol·licitar les proves de col·locació per als cursos de català del CNL Montserrat
Cultura i Mitjans
La inscripció preferent als cursos de català del CPNL és a partir del 6 de setembre i la inscripció general, a partir del 13 de setembre
ARA A PORTADA
-
Economia L'Agència Espacial tria la companyia del manresà Sanpere per desenvolupar la xarxa de connectivitat segura de la UE ACN | Pere Fontanals
-
Successos Tallen el carrer Vilanova de Manresa mentre es valora el risc d'esfondrament d'un edifici Pere Fontanals
-
-
Política Dreta i extrema dreta situen Sor Lucía Caram al centre de la diana electoral a Manresa Pere Fontanals
-
Política Els alcaldes de Sant Fruitós i Sant Vicenç alliçonen Manresa sobre seguretat Pere Fontanals
Publicat el
04 de setembre de 2021 a
les 14:41
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Artés celebrarà una nova audició de sardanes aquest dissabte
-
Cultura i Mitjans
Sis anys sense Lluís Calderer: 16 vídeos recuperen una entrevista sobre la seva trajectòria cívica i cultural
-
Cultura i Mitjans
L'itinerari del Camí Oliba per Viladordis protagonitzarà la nova caminada Bages-Geoparc
-
Cultura i Mitjans
L'Orfeó Manresà celebrarà 125 anys d'història amb una vintena d'actes i un gran espectacle final
-
Cultura i Mitjans
Voilà al Cobert torna a Sant Fruitós amb un cap de setmana de música i gastronomia
-
Cultura i Mitjans
La Fira de Sant Miquel tornarà a omplir Santpedor d'activitats populars, cultura i productes ecològics
