Jordi Belver explicant les fotografies de l'exposició. Foto: Pauta
Aquest migdia ha tingut lloc una visita guiada a l'exposició "Mirada i gest. 50 artistes", que es pot veure a la sala d'exposicions de la Fundació Caixa Manresa, a la Plana de l'Om (Manresa), fins al proper 15 de juliol. La visita comentada ha anat a càrrec de Jordi Belver, fotògraf i autor de les imatges incloses a la mostra, acompanyat de Pere Fons, director de Fundació Caixa Manresa.
Ha estat un recorregut amè i interessant per l'exposició, que aplega de manera cronològica instantànies que l'autor ha fet de 50 artistes plàstics, al llarg de 30 anys, des de 1977 al 2007. Jordi Belver, fotògraf de La Vanguardia durant més de tres dècades, ha explicat nombroses anècdotes, el procés d'obtenció de les imatges i també la seva relació amb els artistes que apareixen a la mostra, algun dels quals l'han influït decisivament, com ara l'escultor basc Eduardo Chillida, amb qui va tenir una bona amistat.
L'exposició, que s'estrena a Manresa, ofereix la possibilitat d'observar la part més desconeguda de molts artistes que apareixen retratats. La mostra consta de 50 fotografies d'alta qualitat i intensitat emotiva fetes per Jordi Belver i acompanyades dels textos de Daniel Giralt-Miracle. Hi apareixen artistes plàstics com Dalí, Tàpies, Miró, Chillida, Brossa, Subirachs, Barceló, Guinovart, Cuixart o Perejaume, entre d'altres.
La mostra es podrà veure a la sala d'exposicions de Fundació Caixa Manresa fins al 15 de juliol de 2011.
Jordi Belver condueix la visita guiada per «Mirada i gest. 50 artistes»
L'exposició és una estrena absoluta i es pot veure a Manresa fins al proper 15 de juliol
ARA A PORTADA
Publicat el 14 de juny de 2011 a les 22:03
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Es posen a la venda les entrades de set propostes de la 28a Fira Mediterrània
-
Cultura i Mitjans Els gegants Hereu i Pubilla de Manresa apadrinaran els nous gegants Seny i Rauxa
-
Cultura i Mitjans Sant Fruitós obre un concurs per a crear el cartell de la Festa Major d'Estiu i del Batibull
-
Cultura i Mitjans Més de 600 persones gaudeixen del primer cap de setmana de l'Espurnes Barroques
-
Cultura i Mitjans El moianès Marc Recha estrena «Centaures de la nit», un film amb la majoria d'actors cecs
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria recullen el premi Josep Anselm Clavé