Jordi Belver explicant les fotografies de l'exposició. Foto: Pauta
Aquest migdia ha tingut lloc una visita guiada a l'exposició "Mirada i gest. 50 artistes", que es pot veure a la sala d'exposicions de la Fundació Caixa Manresa, a la Plana de l'Om (Manresa), fins al proper 15 de juliol. La visita comentada ha anat a càrrec de Jordi Belver, fotògraf i autor de les imatges incloses a la mostra, acompanyat de Pere Fons, director de Fundació Caixa Manresa.
Ha estat un recorregut amè i interessant per l'exposició, que aplega de manera cronològica instantànies que l'autor ha fet de 50 artistes plàstics, al llarg de 30 anys, des de 1977 al 2007. Jordi Belver, fotògraf de La Vanguardia durant més de tres dècades, ha explicat nombroses anècdotes, el procés d'obtenció de les imatges i també la seva relació amb els artistes que apareixen a la mostra, algun dels quals l'han influït decisivament, com ara l'escultor basc Eduardo Chillida, amb qui va tenir una bona amistat.
L'exposició, que s'estrena a Manresa, ofereix la possibilitat d'observar la part més desconeguda de molts artistes que apareixen retratats. La mostra consta de 50 fotografies d'alta qualitat i intensitat emotiva fetes per Jordi Belver i acompanyades dels textos de Daniel Giralt-Miracle. Hi apareixen artistes plàstics com Dalí, Tàpies, Miró, Chillida, Brossa, Subirachs, Barceló, Guinovart, Cuixart o Perejaume, entre d'altres.
La mostra es podrà veure a la sala d'exposicions de Fundació Caixa Manresa fins al 15 de juliol de 2011.
Jordi Belver condueix la visita guiada per «Mirada i gest. 50 artistes»
L'exposició és una estrena absoluta i es pot veure a Manresa fins al proper 15 de juliol
Ara a portada
-
-
Plans La Moreneta tornarà a sobrevolar l'Abadia de Montserrat amb motiu del dia de la Mare de Déu Redacció
-
Societat La Sareb insta la Plataforma dels Aliments de Manresa a marxar de la carretera de Vic Pere Fontanals
-
Política Aliança Catalana denuncia als Mossos l'assenyalament públic que va patir la diada de Sant Jordi Pere Fontanals
-
Publicat el 14 de juny de 2011 a les 22:03
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Santpedor obre la convocatòria per participar en el 13è Concurs de Música Jove
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria, guardonades en els Premis Josep Anselm Clavé del Cant Coral
-
Cultura i Mitjans Manresa completa un dels Sant Jordi més lluïts dels darrers anys
-
Cultura i Mitjans L'escola Joncadella de Sant Joan de Vilatorrada guanya un Premi Pilarín Bayés de contes