L'escriptor Josep-Francesc Delgado, en un moment de la xerrada a la Biblioteca de Súria. Foto: AjSú
L'escriptor Josep-Francesc Delgado va oferir ahir, dijous, una xerrada al voltant de la seva novel·la "Si puges al Sagarmatha quan fumeja neu i vent", en un acte organitzat per la Biblioteca de Súria i l'Escola d'Adults. La xerrada formava part de les activitats del programa Municipi Lector, que es proposa difondre els valors de la lectura entre persones de totes les edats.
"Si puges al Sagarmatha quan fumeja neu i vent" és una de les obres més conegudes de Josep-Francesc Delgado. Inspirada per l'expedició catalana que l'any 1982 va intentar arribar al cim de l'Everest, la novel·la va guanyar el premi Joaquim Ruyra de l'any 1988 i ha estat traduïda a diferents idiomes.
Josep-Francesc Delgado és un prolífic autor que ha conreat la novel·la, el conte i la poesia. Nascut a Barcelona l'any 1960, el fil conductor de moltes de les seves obres ha estat el viatge i la fascinació pel coneixement d'altres cultures diferents de l'occidental.
En el transcurs de la xerrada, Josep-Francesc Delgado va explicar als assistents que un llibre és "un espai de trobada de les emocions" que cada lector ha d'intentar buscar. Per a l'autor barceloní, els bons escriptors són aquells que "intenten portar-nos a un món singular". L'acte va ser introduït per la directora de l'Escola d'Adults, Dolors Martín.
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans La Moscada i el Correfoc infantil donaran el tret de sortida a la Festa Major de Manresa Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans Camins amplia el festival amb quatre concerts als cellers de la DO Pla de Bages aquest setembre Pere Fontanals
-
Terra «Pedres com monedes de dos euros»: les tempestes descarreguen amb força a Catalunya Neus Climent
-
Cultura i Mitjans El Camí Vell de Rajadell i el Pla de la Mina acolliran el festival Microscopies Pere Fontanals
Publicat el
28 de maig de 2011 a
les 13:35
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Manresa estrenarà dissabte una geganta dedicada a les treballadores de la vaga de la Fàbrica Nova
-
Cultura i Mitjans
La Manresa Desconeguda de Cine tindrà una segona sessió per l'interès que ha generat
-
Cultura i Mitjans
L'Esbart Som Riu d'Or porta la cultura popular de Sant Fruitós fins a Estocolm
-
Cultura i Mitjans
Artés acollirà dissabte una nova audició de sardanes al Parc Municipal
-
Cultura i Mitjans
Castellbell i el Vilar tanca cinc dies de Festa Major amb una elevada participació
-
Cultura i Mitjans
Miki Núñez encapçalarà la Nit de l'Empalme de la Festa Major de Cardona
