L'escriptor Josep-Francesc Delgado, en un moment de la xerrada a la Biblioteca de Súria. Foto: AjSú
L'escriptor Josep-Francesc Delgado va oferir ahir, dijous, una xerrada al voltant de la seva novel·la "Si puges al Sagarmatha quan fumeja neu i vent", en un acte organitzat per la Biblioteca de Súria i l'Escola d'Adults. La xerrada formava part de les activitats del programa Municipi Lector, que es proposa difondre els valors de la lectura entre persones de totes les edats.
"Si puges al Sagarmatha quan fumeja neu i vent" és una de les obres més conegudes de Josep-Francesc Delgado. Inspirada per l'expedició catalana que l'any 1982 va intentar arribar al cim de l'Everest, la novel·la va guanyar el premi Joaquim Ruyra de l'any 1988 i ha estat traduïda a diferents idiomes.
Josep-Francesc Delgado és un prolífic autor que ha conreat la novel·la, el conte i la poesia. Nascut a Barcelona l'any 1960, el fil conductor de moltes de les seves obres ha estat el viatge i la fascinació pel coneixement d'altres cultures diferents de l'occidental.
En el transcurs de la xerrada, Josep-Francesc Delgado va explicar als assistents que un llibre és "un espai de trobada de les emocions" que cada lector ha d'intentar buscar. Per a l'autor barceloní, els bons escriptors són aquells que "intenten portar-nos a un món singular". L'acte va ser introduït per la directora de l'Escola d'Adults, Dolors Martín.
ARA A PORTADA
Publicat el
28 de maig de 2011 a
les 13:35
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
L'espectacle «Gota» omple de poesia i màgia el Festival Art en Cicle de Súria
-
Cultura i Mitjans
Joan Obradors exposa «Artifici efímer» al MoMa Espai Cultural de Manresa
-
Cultura i Mitjans
Castellbell i el Vilar aplega 700 persones a la Trobada Gegantera Bages-Berguedà
-
Cultura i Mitjans
Faltagent triomfa a Tàrrega amb set premis per «Els bojos del bisturí»
-
Cultura i Mitjans
La Nova Vella Sala acull la cinquena mostra col·lectiva d'artistes de Costa Rica
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós lliurarà dimecres els Premis Montpetit als millors contes infantils
