Aquest dissabte, 3 de febrer, a les 6 de la tarda, es podrà veure a la Sala Gran del Kursaal l'obra de teatre Voltaire / Rousseau. La disputa de Jean-François Prévand i que dirigeix i interpreta Josep M. Flotats juntament amb Pep Planas. Un debat apassionant i enriquidor entre dos del homes més brillants de la Il·lustració, pares espirituals de la Revolució Francesa.
A Voltaire / Rousseau. La disputa, assistim a un duel verbal intens, vibrant, ferotge i alhora divertit, entre dues figures emblemàtiques de la Il·lustració: dos grans filòsofs, dos immensos escriptors, dos conceptes del món i de la societat; conceptes que, poc temps després de morir-se tots dos el 1778, alimentaran els ideals de la Revolució Francesa (1789).
Voltaire i Rousseau ofereixen en aquest diàleg dues concepcions del món i de la societat molt oposades; Prévand posa el públic al davant de dues facultats: la raó i l'emoció. Però tampoc s'atura aquí. L'obra, per tal de no deixar a l'aire cap element essencial, parla de la creença en Déu, l'educació, la propietat, la cultura, el teatre, les arts, la tolerància, la llibertat, la república i la igualtat.
Els espectadors hi trobaran un coneixement precís, no tan sols de les dues personalitats, sinó de les preocupacions socials i intel·lectuals del Segle de les Llums, que malgrat els anys que ens en separen, estan ben poc allunyades de les nostres d'avui.
Les entrades per veure Voltaire / Rousseau. La disputa, que tenen un preu de 25 euros (20 euros per a majors de 65 anys, Carnet Galliner i menors de 30 anys) i es poden comprar a les taquilles del Kursaal i per internet.
[naciomanresa]
Josep M. Flotats i Pep Planas portaran dissabte al Kursaal un combat filosòfic entre Voltaire i Rosseau
"La disputa" es podrà veure a la sala gran del teatre manresà
ARA A PORTADA
Publicat el 01 de febrer de 2024 a les 16:54
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Súria rep amb il·lusió els Reis d'Orient en una Cavalcada espectacular i vistosa
-
Cultura i Mitjans
Els Reis d'Orient arriben a Santpedor amb una cavalcada renovada
-
Cultura i Mitjans
Manresa rep el príncep Assuan i les llargues cues per lliurar la carta als Reis
-
Cultura i Mitjans
Cap d'Any festiu a Sant Fruitós amb activitats familiars i música en directe al pavelló
-
Cultura i Mitjans
Ràdio Santpedor estrena «La Tarda», un magazín mensual per recuperar la ràdio local
-
Cultura i Mitjans
El Teatre del Foment Cultural de Súria celebra el seu centenari coincidint amb Els Pastorets
