Divendres 11 de novembre hi havia Platea Jove i vaig poder veure com un munt de pares i mares, s'esperaven al pati del teatre a que acabés la funció per poder recollir els seus fills i anar cap a casa. Això és el que ja ha aconseguit Platea Jove, i crec que no és poc.
Feien circ. S'estrenva l'espectacle Ferpecte. M'agrada el circ i jo, com molta altra gent que vaig trobar a la sala, també anava amb la motivació especial de veure a dues manresanes actuar. "Que no surt la Montse?" cridava una nena des de la platea.
I més enllà de l'espectacle, això de Platea Jove, un cop més, ho he trobat emocionant. Vaig seure al costat de bons amics, tot ells amb l'adolescència més que superada, i tots es quedaven gratament sorpresos de veure com el teatre estava ple d'adolescents i pre adolescents, emocionats a l'entrada, cridaners en el preàmbul i amb ganes i gaudir i d'aplaudir durant tot l'espectacle. Vaig poder explicar als amics que això no és fruit de la casualitat. Els actors de Ferpecte havien passat prèviament pels instituts, havien explicat tècniques de circ i van oferir un tastet de circ, d'aquells que demanen més.
I per cert, els pares que esperaven al pati del teatre estaven, contents, feliços i tranquils, molt tranquils.
El que puc anar a veure
Aquests propers dies ens acompanyaran grans muntatges: el gran èxit teatral Pedra de tartera i el musical que triomfa entre ens nens Gerónimo Stilton. No en va els amants de la música tindran l'oportunitat de poder veure una big band, mentre que els amants de la clàssica tindran un nou tastet el dissabte dia 19 amb interpretacions de Mozart i Beethoven.
L'AGENDA DEL KURSAAL
SALA GRAN
-Divendres, 18 de novembre. Big Acoustic Band. 15€. 21.30h. Música.
-Dissabte, Diumenge i Dilluns, 19, 20 i 21 de novembre. Pedra de Tartera. 25€. Dissabte a les 22.15h. Diumenge a les 18.00h i dilluns sessió especial per a majors de 65 anys. Teatre.
-Dissabte, Diumenge, 26 i 27 d'octubre. Gerónimo Stilton. 24€. Dissabte 12.00h, 16.00h i 19.00h. Diumenge 12.00h i 19.00h. Musical.
SALA PETITA
-Dijous, 17 de novembre. La iaia. 12€. 21.00h. Música.
-Dissabte, 19 de novembre. Duo Guillemí. 12€. 19.30h. Clàssica.
-Dimecres, 23 de novembre. El Poble. 12€. 21.00h. Teatre.
ARA A PORTADA
-
El «capità» de terra endins: el projecte manresà que ha portat la nàutica professional on ningú l'esperava Pere Fontanals
-
31 dones, 31 històries: el projecte íntim nascut a Manresa que ara es convertirà en llibre Pere Fontanals
-
Setmana de vaga a l'ensenyament: calendari de talls i protestes a la Catalunya Central Pere Fontanals
-
Un bloc sencer en risc a Sant Vicenç: 15 famílies i 30 menors sota l'amenaça d'un fons voltor Pere Fontanals
-
Publicat el
13 de novembre de 2011 a
les 23:00
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El Kursaal presenta «Cau», una experiència escènica immersiva sobre la fragilitat i el penediment
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós inaugura una exposició sobre Quila-Quila fruit de l'agermanament amb Sucre
-
Cultura i Mitjans
El nou fenomen literari a Manresa: 1.500 motius per creure en el llibre infantil en català
-
Cultura i Mitjans
L'aliança per la pedra seca al Bages: de la recuperació de murs a les noves rutes didàctiques
-
Cultura i Mitjans
«Glòria 27 o el mite de l'èxit», de Climent Ribera, arribarà dimecres al Kursaal
-
Cultura i Mitjans
Ulleres de realitat virtual per combatre l'aïllament de la gent gran a Manresa
