Façana del Kursaal. Foto: Estefania Escolà
El teatre Kursaal de Manresa ha arribat als 49.819 espectadors en el primer semestre de l'any. Es tracta d'un 10% de públic més que en el mateix període de l'any passat. Segons el gerent de Manresana d'Equipaments Escènics, Valentí Oviedo, la incorporació de musicals de gran format a la programació ha estat una de les claus que expliquen aquest augment dels resultats. Tot i això, Oviedo també ha destacat l'aposta del Kursaal per la qualitat dels espectacles i la gran diversitat de gèneres i propostes. "Volem que tothom se senti a gust al teatre, i això és el què ens diferencia de la resta d'equipaments", ha assegurat Oviedo. Els musicals de gran format han estat els espectacles amb més públic.
Els 49.819 espectadors del Kursaal durant el primer semestre de l'any suposen un augment del 10% de públic. Un increment que, sobretot, ha vingut donat per la incorporació dels musicals de gran format a la programació.
De fet, els espectacles més vistos han estat els musicals "Hoy no me puedo levantar", amb 4.620 espectadors, "Mamma Mia", amb 4.184, i "Pel davant i pel darrera", amb 3.231. Segons Oviedo, els musicals han aportat públic nou d'arreu de la Catalunya Central.
Enguany, el teatre Kursaal ha acollit 71 espectacles i l'ocupació mitjana ha estat del 76,32%, 1,5 punts més que en el mateix període del 2010. La música i el teatre concentren el 70% del públic, els musicals han aconseguit el 20% i el 10% restant corresponen a gèneres com l'òpera, la dansa o el circ.
Els resultats doblen els pronòstics més optimistes
Segons ha explicat el coordinador del Galliner, l'entitat que s'encarrega de la programació, Joan Morros, quan va néixer el Kursaal les prediccions més optimistes pronosticaven 50.000 espectadors anuals i, en canvi, aquesta xifra ja s'ha aconseguit en tan sols sis mesos. "Hem doblat les xifres més optimistes", ha assegurat.
El gerent de Manresana d'Equipaments Escènics, Valentí Oviedo, ha explicat que les claus de l'èxit són l'aposta per la qualitat dels espectacles, la diversitat de gèneres i propostes i la incorporació de musicals de gran format. Oviedo ha indicat que el teatre Kursaal no renunciarà mai a la creació de públic, a la seva vessant més social i educativa, ni tampoc a la seva capitalitat dins la Catalunya Central.
La crisi fa augmentar la compra d'entrades de darrera hora
Joan Morros ha celebrat aquests resultats en un moment de crisi econòmica com l'actual. Segons el coordinador de l'entitat que s'encarrega de la programació, "a vegades és complicat fer pagar uns determinats diners per l'entrada d'un espectacle". En aquest sentit, Morros ha explicat que en els darrers temps s'ha constatat un augmentat el nombre d'entrades a darrera hora. "Molta gent s'espera a comprar l'entrada de darrera hora perquè saben que els sortirà a meitat de preu", ha assegurat.
Kursaal arriba als 50.000 espectadors en el primer semestre de l'any
Cultura i Mitjans
Els musicals de gran format són els espectacles amb més públic
ARA A PORTADA
-
Economia La Fàbrica Nova de Manresa mostra la seva nova façana monumental 37 anys després del tancament Pere Fontanals
-
Política Junts exigeix a Aloy que garanteixi l'«ordre públic» després que la PAHC hagi omplert de brossa el seu local Pere Fontanals
-
-
Societat Ajornat el desnonament d'una dona i el seu fill a Manresa gràcies al «decret Maricarmen» Pere Fontanals
-
Successos Quatre dels nou detinguts per grafits en trens van actuar a Sant Vicenç de Castellet Pere Fontanals
Publicat el
05 de juliol de 2011 a
les 14:04
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El retaule de Sant Marc i el frontal florentí tornen dimarts del Prado a la Seu
-
Cultura i Mitjans
Les Caputxines i la Fàbrica Nova obren portes per les Jornades Europees del Patrimoni
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós organitza una Setmana Jove amb tallers, oci i concert de cloenda
-
Cultura i Mitjans
L'Orquestra Simfònica Sant Cugat interpretarà «La Novena» de Beethoven diumenge al Kursaal
-
Cultura i Mitjans
El musical «El fil invisible», basat en el conte de Míriam Tirado, torna dissabte al Kursaal
-
Cultura i Mitjans
Oceano Valiente guanya amb «Pla B» el Premi Jove de Microteatre d'Els Carlins
