L'editorial de Sant Vicenç de Castellet, Farell Editors, acaba de publicar Catalunya. Batalles que han fet història, de Francesc Xavier Hernàndez Cardona, dins de la col·lecció Nostra Història.
[nointext]
En aquest llibre es recullen algunes de les grans batalles decisives que, al llarg del temps i al capdavall, han modelat aquest vell país tal com el coneixem. La guerra, el conflicte i les batalles també formen part de la història de Catalunya.
[intext1]
A cadascuna de les vint batalles es descriuen d'una forma divulgativa els precedents per situar-la i s'expliquen en detall com es desenvolupen, les estratègies i les innovacions bèl·liques. El llibre, a la vegada, és una posada al dia de la informació que es té fins ara sobre aquests conflictes. Per això hi surten la bibliografia i fonts principals utilitzades per si es volen aprofundir els coneixements. L'autor també coneix a fons el terreny on es desenvolupen les batalles i les situa dins dels escenaris bèl·lics, un fet cabdal per entendre-les.
[intext2]
[h3]Francesc Xavier Hernàndez Cardona[/h3]
És historiador i arqueòleg. Catedràtic de Didàctica de les Ciències Socials de la Universitat de Barcelona. Medalla Narcís Monturiol, 2018, de la Generalitat de Catalunya al mèrit científic i tecnòlogic. Coordinador del projecte històric i museogràfic del Museu d’Història de Catalunya (1994-1996). Ha investigat sobre diversos períodes de la història militar dels Països Catalans i ha impulsat l’excavació arqueològica de camps de batalla. És autor d’una molt àmplia bibliografia sobre història i didàctica de la història.
La bagenca Farell Editors publica «Catalunya. Batalles que han fet història»
L'obra, de Francesc Xavier Hernàndez Cardona, forma part de la col·lecció Nostra Història
Ara a portada
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria, guardonades en els Premis Josep Anselm Clavé del Cant Coral Redacció
-
Economia Grup Llobet s'alia amb Transgourmet Ibérica per fer més competitives les seves botigues Redacció
-
-
Societat Crida manresana per trobar fotografies relacionades amb la Via de Sant Ignasi i les Escodines Redacció
-
Publicat el 07 de desembre de 2021 a les 17:10
Actualitzat el 07 de desembre de 2021 a les 17:14
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Manresa completa un dels Sant Jordi més lluïts dels darrers anys
-
Cultura i Mitjans L'escola Joncadella de Sant Joan de Vilatorrada guanya un Premi Pilarín Bayés de contes
-
Cultura i Mitjans Els infants de les escoles de Sant Fruitós gaudeixen d'una matinal de contes durant Sant Jordi
-
Cultura i Mitjans Manresa bull d'activitat en una diada de Sant Jordi amb bones expectatives