La Cavalcada dels Reis de Manresa ha tornat a la normalitat després de dos anys afectada per les mesures anti-Covid i ha recuperat el recorregut tradicional, per les principals vies de la ciutat, amb descavalcada a la plaça Sant Domènec per arribar a peu, seguint els Tabalers de Xàldiga i la banda de música Band Torrats, fins a l'Ajuntament, on han fet l'adoració al nen Jesús i han estat rebuts per l'alcalde Marc Aloy que els ha lliurat la clau màgica que obre totes les portes. Al llarg de tot el recorregut hi ha hagut una presència massiva de famílies seguint el seguici.
[intext1]
La Cavalcada ha estrenat tres carrosses, la de regals, la carbonera i la de l'Hereu i la Pubilla, i noves coreografies que ha seguit el seguici que anava a peu. A banda de les tres carrosses noves, també n'hi ha hagut dues del barri del Poble Nou, completant la comitiva. També s'han recuperat els caramels. L'organització tenia previst llançar-ne 300 quilos, però també han estat els protagonistes quan el rei Melcior ha estat a punt de caure a terra quan descavalcava degut a l'ímpetu de la quitxalla per aconseguir-ne. Després d'això, els reis Gaspar i Baltasar han baixat dels seus carruatges sense dolços per repartir.
[slideflaix]1854[/slideflaix]
Malgrat un desplegament de voluntaris molt nombrós, amb pràcticament mig miler de persones, i una comitiva formada per dotze carrosses, la Cavalcada continua mostrant-se amb una sensible falta de majestuositat, de lluentor, més evident entre els adults que entre els menuts, que han tornat a omplir els carrers de presència i il·lusió.
[intext2]
Un castell de focs ha acomiadat l'acte després que els Reis d'Orient s'hagin dirigit als infants des del balcó de l'Ajuntament.
La Cavalcada dels Reis de Manresa torna a la «normalitat» després de dos anys de Covid
Cultura i Mitjans
La recuperació dels caramels és a punt de fer caure el rei Melcior a terra degut a l'ímpetu de la quitxalla per aconseguir-ne
ARA A PORTADA
-
Economia El Bages, líder en creixement industrial en els darrers cinc anys, segella un pacte històric Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans El Clam premia el Grup de Cooperació d'Althaia pel seu suport a un hospital del Senegal Pere Fontanals
-
Successos «Jo només vull treballar tranquil», diu el taxista manresà difamat per la ultradreta Pere Fontanals
-
Societat «No és una lluita contra els docents»: 400 alumnes es manifesten a Manresa per la suspensió de sortides Pere Fontanals
-
Successos La Guàrdia Urbana deté un menor per llançar pedres a una patrulla després de la manifestació d'estudiants Pere Fontanals
Publicat el
05 de gener de 2023 a
les 20:18
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Wilbur farà un salt mortal cap a l'autoestima amb «Fuego salvaje» al Teatre Conservatori
-
Cultura i Mitjans
Narradones reivindicarà a Balsareny el paper invisible de les dones que tradueixen literatura
-
Cultura i Mitjans
Magalí Sare portarà al Kursaal de Manresa el seu viatge feminista sobre el matrimoni
-
Cultura i Mitjans
La Cobla Ciutat de Granollers interpretarà nou sardanes dissabte a la Plana de l'Om
-
Cultura i Mitjans
Cardona celebrarà diumenge la 33a Fira de la Llenega amb bolets, gastronomia i activitats
-
Cultura i Mitjans
Jaume Grandia presenta el llibre «Records i anècdotes de Sant Fruitós de Bages»
