Diumenge va tenir lloc la presentació del llibre Fonollosa. La historia sota l'Alzina Grossa de Querol. Una cinquantena de persones van assistir a l'acte, presentant per l'autor de l'obra, Ernest Molins Roca, i l'alcalde de Fonollosa, Eloi Hernández.
Publicat per Zenobita edicions per encàrrec de l'Ajuntament de Fonollosa, el llibre recull la vida a pagès d'abans, el treball a la terra, el bestiar, les cerimònies religioses, les cures mitjançant oracions i conjurs, les cançons de segar i batre, la caça, i les festes populars. També es recullen les fites del progrés del poble, com la construcció de la primera carretera, l'arribada de la llum, la fàbrica tèxtil, els capellans progressistes i els moviments de renovació, o la implantació de la maquinària agrícola que va transformar radicalment la pagesia.
Fonollosa, la història és el cinquè i darrer volum de la memòria dels pobles històrics del municipi de Fonollosa, amb el qual es clou aquesta col·lecció després de Fals, les cases (2009), Fals, la història (2016), Camps les cases i la història (2018) i Fonollosa, les cases (2020), tots ells publicats per Zenobita Edicions.
La centenària Alzina de Querol acull la presentació del llibre «Fonollosa. La història»
Una cinquantena de persones assisteixen a l'acte sota l'emblemàtica alzina bagenca
ARA A PORTADA
-
L'Ajuntament rebutja una moció sobre el Club Patí Manresa que el govern desvincula de l'entitat Pere Fontanals
-
-
-
El PSC trenca el «cordó sanitari» a Vox i encén el ple de Manresa en proposar reformar el ROM Pere Fontanals
-
El govern afirma que mai no va autoritzar la inscripció «Boicot ICL» del mural de Bonavista Pere Fontanals
Publicat el
27 de setembre de 2021 a
les 20:55
Actualitzat el
27 de setembre de 2021 a les
21:01
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Cal Gravat i Bufalvent celebraran les Festes d'Estiu amb revetlla, paella i espectacle
-
Cultura i Mitjans
La plaça Catalunya recuperarà la revetlla popular de Sant Joan amb sopar i música
-
Cultura i Mitjans
Sant Joan 2026 al Bages: les millors revetlles, fogueres i activitats
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós reuneix experts per debatre el futur patrimonial de la Casa Figueras
-
Cultura i Mitjans
Un centenar de participants es reuneixen a Sant Joan en la Trobada de Lectura Fàcil
-
Cultura i Mitjans
El Centre de l'Aigua de Can Font celebra 20 anys amb prop de 90.000 visitants
