Vint-i-dues persones han participat en l'onzena edició del Torneig de Catan que organitza el Club del Joc del CAE i que s'ha celebrat la tarda d'aquest dissabte coincidint amb el Dia Internacional del Joc. La Charo Vico i el Guillem Molina han sigut els dos primers classificats del torneig i s'han emportat cadascun un joc de taula de l'editorial Devir. A més a més han obtingut plaça per participar al campionat estatal de Catan que es disputarà a Madrid durant el mes de juliol. L'Eduard Serra ha quedat en tercera posició i també s'ha endut un joc de taula.
Aquesta edició s'ha fet amb un canvi important respecte de les anteriors. En comptes de programar-la en l'horari i lloc habitual de les Nits del Joc (els dijous a la nit al Graner), s'ha celebrat en dissabte tarda i als locals del CAE. Això ha afavorit la participació de persones de fora de Manresa. El 40% de les persones participants provenien d'altres municipis com ara Badalona, Vacarisses o Igualada, entre altres.
El torneig s'ha fet amb tres rondes de partides de quatre jugadors, amb el joc bàsic de Catan, sense incorporar cap expansió, però amb uns escenaris prefixats. Amb les puntuacions obtingudes a la partida anterior es reordenaven les taules per a les partides posteriors.
Les persones voluntàries del Club del Joc han estat les encarregades de l'organització i dinamització del torneig. Aquesta activitat compta amb la col·laboració de l'Editorial Devir i amb el suport de l'Ajuntament de Manresa i el Departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya.
Creat a Alemanya per Klaus Teuber, els Colons de Catan van donar peu a un nou gènere de jocs de taula que té milions de seguidors a tot el món. Des de la seva aparició l'any 1995, se n'han venut milions d'exemplars i ha estat reconegut i guardonat amb els més prestigiosos premis del sector. L'any 2010 els Colons de Catan es va començar a editar en català.
La Charo Vico i el Guillem Molina guanyen l'onzè Torneig de Catan del Club del Joc del CAE
També han obtingut la plaça per al campionat estatal que es disputarà a Madrid durant el mes de juliol
ARA A PORTADA
Publicat el 30 de maig de 2022 a les 20:17
Actualitzat el 30 de maig de 2022 a les 20:25
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El Teatre del Foment Cultural de Súria celebra el seu centenari coincidint amb Els Pastorets
-
Cultura i Mitjans
Moià inaugura Cal Comadran, el nou equipament cultural que recupera el llegat tèxtil
-
Cultura i Mitjans
El Parc de Nadal del Món del Joc obre a Santpedor amb zones d'esport, jocs i sorpreses
-
Cultura i Mitjans
Cancel·lades les funcions del 26 i 27 de desembre de la Nit Viva de Fonollosa i del Pessebre Vivent del Bages
-
Cultura i Mitjans
La Buresa recupera l'esplendor modernista amb la façana restaurada i els pinacles
-
Cultura i Mitjans
Moià inaugura aquest diumenge el nou edifici cultural de Cal Comadran rehabilitat
