La cobla Sant Jordi ha protagonitzat aquest dissabte a la plaça Sant Domènec el cicle de concerts i exhibicions que .manresa ha organitzat per aquesta tardor, seguint les mesures anti-Covid, a l'aire lliure.
La cobla Sant Jordi ha interpretat un programa en diferents blocs. En el primer bloc ha interpretat sardanes d'autors clàssics habituals en un concert com Eduard Toldrà, Fèlix Martínez i Comín o bé Josep Serra. En el segon bloc, la cobla ha interpretat sardanes d'autors més habituals en les ballades a la plaça com Ricard Viladesau, Josep Vicens Xaxu o Vicenç Bou.
En algunes d'aquestes sardanes, els assistents han pogut veure la colla Dintre el Bosc ballant a la plaça en el format i vestuari de lluïment que inclou faixa (ells) i faldilla i cosset (elles). Les principals diferències entre ballar sardanes a la plaça i el format de lluïment són el fet de ballar amb els braços ben estirats, i la coordinació entre els dansaires per la interpretació musical, marcant aires i salts d'acord amb la música.
En el tercer bloc, la cobla ha inclòs temes ballables i de lluïment d'instruments de cobla. Tot seguit, la cobla Sant Jordi, ha ofert fins a tres bisos, incloent la sardana l'Aplec de Manresa del compositor manresà Joan Lázaro, present entre el públic assistent.
Places exhaurides
En compliment de les mesures d'higiene i prevenció, s'ha delimitat amb tanques l'espai per al públic assistent, amb cadires degudament separades. A l'accedir, els assistents han utilitzat gel hidroalcohòlic i s'ha elaborat un registre d'assistents.
La seixantena de places que s'havien reservat per als assistents al concert s'han exhaurit al moment de començar al concert. Algunes desenes de persones més han pogut seguir el concert dempeus en altres espais de la plaça.
Cicle de concerts exhibició
El cicle de concerts i exhibicions continuarà el proper 15 de novembre a la plaça Simeó Selga amb la cobla Montgrins i el Casal cultural Dansaires Manresans. L'últim concert i exhibició del cicle serà el 12 de desembre a la plaça Gispert amb la cobla Ciutat de Girona i l'Esbart Manresà de l'ACB.
La cobla Sant Jordi exhaureix les places del seu concert del cicle de tardor de .manresa
Cultura i Mitjans
La colla Dintre el Bosc ha ballat algunes sardanes a la plaça en el format i vestuari de lluïment
ARA A PORTADA
-
Societat Internament en règim tancat per als dos menors detinguts per l'homicidi a Manresa Neus Climent
-
Successos «Un crim pot passar en qualsevol moment, però ara la prevenció és molt més laxa» Pere Fontanals
-
Successos A què s'enfronten els menors detinguts per l'homicidi de Carles Vilajosana? Pere Fontanals
-
-
Publicat el
24 d’octubre de 2020 a
les 19:47
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Castellbell commemora l'Any Gaudí amb una visita a la Sagrada Família de la Bauma
-
Cultura i Mitjans
«Plaer culpable», una comèdia sobre els secrets sexuals d'una parella, arriba diumenge al Conservatori
-
Cultura i Mitjans
Ajornada l'estrena de «Temps mort a les golfes» prevista aquest cap de setmana al Kursaal
-
Cultura i Mitjans
El Festivalet de Circ torna a l'Anònima amb tres dies d'espectacles gratuïts
-
Cultura i Mitjans
Viladordis estrenarà bus llançadora nocturn des de Manresa per a la seva Festa Major
-
Cultura i Mitjans
La Coral Cardonina segueix la petjada dels patrons de Cardona en una gira pel nord d'Espanya
