Play Strindberg el clàssic teatral de F. Dürrenmatt es podrà veure aquest dijous, 22 de setembre a les 7 de la tarda, a la sala petita del Kursaal en una nova versió creada i dirigida pel manresà Joan Torrens i la companyia d'Els Carlins de Manresa.
El muntatge, interpretat per Àngels Torrens, Pere Font i el mateix Joan Torrens es va estrenar fa un any a Els Carlins. Narra la història de la l'Alicia, una anciana, malmesa i esfondrada actriu teatral, i l'Edgar, un capità d'artilleria frustrat i malalt. Els dos personatges lliuraran un duel psicològic com en un niu d'escurçons. Aquest enfrontament entre el matrimoni guanya intensitat quan apareix en Kurt, un cosí de l'Alicia. Tots tres viuran situacions patèticament gracioses i divertidament cruels. Ballaran junts una extravagant dansa de mort i destrucció.
L'any 1900, Strindberg va escriure Dansa de mort, una obra sobre els conflictes matrimonials infernals d'Alicia i Edgar que deriven cap a una degradació humana que només té la mort com a única solució per l'alliberament. El 1968 l'escriptor suís Dürrenmatt va voler incidir en la devastació d'aquest matrimoni revestint la història de tints irònics i humorístics que van convertir la tragèdia burgesa original de Strindberg en una comèdia grotesca sobre una tragèdia burgesa. Aquesta és la versió que veurem, adaptada per Joan Torrens.
Les entrades tenen un preu de 12 euros (10 euros amb descompte de Majors de 65 anys, amb Carnet Galliner i menors de 30 anys) i es poden comprar a les taquilles del Kursaal i per internet.
La companyia d'Els Carlins portarà dijous al Kursaal «Play Strindberg» de Dürrenmatt
El muntatge es podrà veure a la sala petita interpretat pels manresans Joan Torrens, Àngels Torrens i Pere Font
ARA A PORTADA
Publicat el 20 de setembre de 2022 a les 19:15
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
La Biblioteca de Sant Fruitós acull la presentació de «Cròniques de la veritat prohibida»
-
Cultura i Mitjans
Unió de Pagesos repassa a Manresa més de 50 anys de lluita sindical al Bages amb una exposició
-
Cultura i Mitjans
Focus Positiu tanca la tercera edició amb 271 fotos i consolida el projecte al Bages
-
Cultura i Mitjans
Monistrol de Montserrat estrena una guia literària amb textos inspirats en la vila
-
Cultura i Mitjans
Manresa tanca un Nadal multitudinari amb més de 10.000 persones a la Cavalcada
-
Cultura i Mitjans
Laura Fa obrirà el 2026 del cicle Pessics de Vida amb una conversa al Casino de Manresa
