Una comèdia que tracta sobre dos pobles que són veïns, però que són molt diferents, i que segons conten els avis i els rebesavis, al llarg dels anys, mai en les seves relacions han estat massa fins. Pot ser que en ple segle XXI encara estiguem així? La Febrada d'enguany posa cara a cara Navarcles i Sant Fruitós de Bages a Jo de Navarcles... Tu de Sant Fruitós.
La Febrada ha començat les seves representacions aquest dimecres, però es podrà tornar a gaudir els propers dos diumenges, 18 i 25 de febrer, a les 6 de la tarda, al Teatre Auditori Agustí Soler i Mas de Navarcles. També es farà una funció sobrevinguda el dissabte 24 de febrer a les 7 de la tarsa. Les entrades es poden adquirir al web navarcles.fila12.cat o a la pròpia taquilla.
La Febrada d'enguany és divertida, fresca, entretinguda i molt musical. Té dues històries diferents que van caminant paral·lelament i que al final conflueixen. És tot ficció, res del que passa, ni cap dels personatges que hi surten tenen res a veure amb ningú de l'actualitat, malgrat que algú s'hi pugui sentir identificat o retratat. 43 actors de diferents edats, des de 12 fins a 83 anys, donen vida als personatges d'aquesta obra. Nou ballarines, dirigides per la Loli Rubio, més els regidors, els tècnics i els assistents, formem en total un equip de 60 persones.
La Febrada és una tradició teatral arrelada al poble de Navarcles des de fa 35 anys, és una activitat en què hi pot participar tothom que tingui inquietuds teatrals, encara que no faci teatre habitualment en cap grup, ni enlloc. Només cal apuntar-s'hi.
L'Agustí Soler Mas va ser el primer autor i també el primer director d'aquest espectacle popular navarclí i ho va fer durant molts anys, fins que va morir. Ell és l'autor de tretze obres. La primera fou estrenada l'any 1990 i es deia 300 Festes Majors i l'última El degoter, estrenada l'any 2002. Després de la seva mort els autors i directors han estat molts i diversos.
El guió i la direcció d'enguany és d'en Jaume Costa.
[naciomanresa]
							
																					
														
								La Febrada posa cara a cara Navarcles i Sant Fruitós de Bages
"Jo de Navarcles... Tu de Sant Fruitós", amb guió i direcció de Jaume Costa, es podrà veure els propers dos diumenges i el dissabte 24 de febrer
ARA A PORTADA
- 
													Crida urgent: el Gran Recapte necessita multiplicar per nou el voluntariat al Bages i Moianès Pere Fontanals  
- 
													Èxit del Gastrorecup a Manresa: 80 comensals i 1.600 euros per la Fundació del Convent de Santa Clara Pere Fontanals  
- 
													Sant Fruitós adquireix tota la finca de Can Figueras per ampliar el Bosquet i crear la Casa-Museu Pere Fontanals  
- 
													Manresa Il·lumina, reconeguda amb el segon premi BBVA a la Sostenibilitat Empresarial Pere Fontanals  
- 
													El Cosmògraf 2025 convidarà a explorar el cosmos des de la ciència, l'art i la filosofia Pere Fontanals  
Publicat el 15 de febrer de 2024 a les 21:10
																			
								Et pot interessar
- 
												 Cultura i Mitjans
												Obert el termini per ser monitor o monitora del Campi qui Jugui Cultura i Mitjans
												Obert el termini per ser monitor o monitora del Campi qui Jugui
- 
												 Cultura i Mitjans
												Èxit del taller infantil Bits i Blocs a la UPC Manresa per explorar Mart amb robots Cultura i Mitjans
												Èxit del taller infantil Bits i Blocs a la UPC Manresa per explorar Mart amb robots
- 
												 Cultura i Mitjans
												La Cavalcada de Reis de Manresa es renova del tot i dobla pressupost per créixer amb força Cultura i Mitjans
												La Cavalcada de Reis de Manresa es renova del tot i dobla pressupost per créixer amb força
- 
												 Cultura i Mitjans
												UManresa acosta les cançons infantils catalanes a les futures mestres d'Educació Infantil Cultura i Mitjans
												UManresa acosta les cançons infantils catalanes a les futures mestres d'Educació Infantil
- 
												 Cultura i Mitjans
												Santpedor viu un Correllengua participatiu amb cercavila, castells i homenatge a Rodoreda Cultura i Mitjans
												Santpedor viu un Correllengua participatiu amb cercavila, castells i homenatge a Rodoreda
- 
												 Cultura i Mitjans
												Una vintena de veïns de Sant Fruitós participa en una visita al MNAC Cultura i Mitjans
												Una vintena de veïns de Sant Fruitós participa en una visita al MNAC

 
															 
															 
															 
															 
															