Aquest diumenge, Sant Fruitós de Bages ha viscut la seva festa grossa, la Festa de l'Arròs. Al matí, el Bosquet, la plaça Alfred Figueras i el nou parc de Can Figueras s'han omplert d'activitats tradicionals, començant per la botifarrada popular per agafar forces de bon matí per seguir amb la ballada de sardanes amb la cobla Lluïsos de Taradell, la 24a trobada gegantera, la 28a mostra de puntaires i l'actuació de l'esbart Som Riu d'Or.
Els visitants també han pogut fer les seves compres a la fira d'artesans i comerciants i descobrir totes les entitats i el comerç local del municipi en els diferents estands. Enguany el parc de Can Figueras s'ha inaugurat com a nou espai de la festa, on els més petits han pogut gaudir de passejades amb ponis i cavalls.
Els visitants que passejaven pel poble també han pogut veure en diferents racons del municipi els participants en el 48è concurs de pintura ràpida. Enguany el primer premi ha estat per Albert Giménez Torrent, de Caldes de Malavella, qui s'ha endut el primer premi dotat amb 600 euros. Lluís Puigrós Puigdellívol, de Santa Maria de Merlès, s’ha endut el segon premi dotat amb 425 euros, i finalment el tercer guardó, dotat amb 275 euros, ha estat per Josep Millas Chia, d’Igualada. Les obres participants es poden veure a la sala polivalent del Nexe – Espai de Cultura fins al 6 de març.
Ja des de mig matí, les 25 colles participants en el concurs d'arrossos s'han repartit pel Bosquet per elaborar les seves millors receptes. Un cop s’ha acabat el dinar, Marc Puig Pey de la Fundació Alícia i Gustavo Turon, de la Cambra Arrossera del Montsià, han emès el veredicte a les tres millors propostes. El primer premi, a la millor proposta, ha estat per a Josep Vila Mas, qui ha cuinat un arròs amb llamàntol, el premi a la millor presentació ha estat per Patricia Domingo, amb un melós d’arròs negre amb sípia i gamba i la proposta més original, i amb més bon gust, ha estat l’elaborada per Pedro Alexandre, qui ha cuinat un arròs blau del Delta.
Prèviament a l'inici del dinar, s'ha celebrat la tradicional rebuda i passada de les autoritats que han arribat al Bosquet acompanyats pels participants en la trobada de gegants, la Pubilla i l'Hereu del municipi i tota la comitiva de pubillatge d’altres municipis i les parelles de l'arròs.
Un cop a la pista del Bosquet s’ha fet la benedicció de l’arròs i els comensals han pogut gaudir de les 3.200 racions que han preparat la Colla de l'Arròs, tot plegat servit pels joves de l’institut i els usuaris del centre ocupacional del municipi.
La Festa de l'Arròs omple de veïns i visitants el Bosquet de Sant Fruitós
En una jornada plena d'activitats, se n'han repartit 3.200 racions
ARA A PORTADA
-
Manresa reallotja 43 veïns per l'esfondrament parcial de l'edifici incendiat al carrer Santa Llúcia Pere Fontanals
-
-
-
L'Ajuntament de Manresa critica la decisió judicial de mantenir el llançament del Bloc 8 Pere Fontanals
-
El jutjat rebutja els recursos d'administració i PAHC i manté el desnonament del Bloc 8 Pere Fontanals
Publicat el
19 de febrer de 2023 a
les 19:45
Actualitzat el
19 de febrer de 2023 a les
19:56
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Joan Maria Rigat i Júlia Fons triomfen en un Premi Joan Vilanova molt participat
-
Cultura i Mitjans
La manresana Estel Blay comandarà la missió Hypatia III en una simulació marciana a l'Àrtic
-
Cultura i Mitjans
Òmnium organitza una ruta literària per descobrir la Mequinensa de Jesús Moncada
-
Cultura i Mitjans
Manel Camp i Carles Cases s'uniran per primer cop a l'escenari amb «Pianant» per la Llum
-
Cultura i Mitjans
La Biblioteca de Santpedor impulsa la lectura entre infants de 0 a 6 anys amb un programa específic
-
Cultura i Mitjans
Els Tirallongues de Manresa avancen el calendari d'actuacions previstes per al 2026
