La 28a edició de la Festa Major Alternativa de Manresa, la més antiga entre les alternatives de Catalunya, se celebrarà del 24 d'agost a l'1 de setembre, ampliarà l'horari diürn i honorarà els vaguistes de la Canadenca coincidint amb el centenari de l'inici de les mobilitzacions que van permetre aconseguir reduir la jornada laboral a 8 hores.
Documentals i xerrades centraran els primers dies de la temàtica de vagues i lluita sindical, tal i com han explicat tres membres de la comissió organitzadora, formada enguany per sis col·lectius i unes 200 persones."Perquè cent anys després de la vaga a la Canadenca continua la devallada de drets laborals", han explicat.
Enguany, en que la Festa Major Alternativa servirà exclusivament cervesa artesana de proximitat, també agafarà encara més relleu la presència femenina a dalt de l'escenari en les nits a la plaça de Puigmercadal. Karamba, divendres a la nit, amb totes les seves integrants femenines, n'és el màxim exponent, però també actuaran Mabel Flores (dissabte) o Alidé Sans (divendres).
Els artistes locals també tindran el seu espai amb Puput (diumenge), S'Temple Bar (també diumenge), Bucket Brothers (divendres) o Prima Vera (dijous). I des de Galiza actuaran els Ezetaerre (dissabte).
Room Escape, microteatre, xerrades o el joc de les cadires o de la bandera, completaran la proposta diürna, a més de les actuacions de Tirallongues, Van del Pal i Gatzara.
La FMA infantil, per la seva banda, inclourà dimarts un taller d'estampació a càrrec de Susanna Ayala, jocs sensorials i un concert familiar amb Natxo Tarrés & The Wireless.
Durant totes les nits la FMA tindrà un punt d'atenció per a les agressions masclistes i LGTBIfòbiques en un apartat de l'espai "tot i que tothom qui serveixi a les barres pot fer un acompanyament". El protocol ha estat "revisat i millorat" i s'ha habilitat el telèfon 632 482 477 per atendre via telèfon.
- Programa de la FMA de Manresa 2019
La Festa Major Alternativa de Manresa amplia l'horari diürn i commemorarà la vaga de la Canadenca
La FMA estarà dedicada a les vagues i a la lluita sindical coincidint amb el centenari de les mobilitzacions que van permetre reduir la jornada laboral a 8 hores
ARA A PORTADA
Publicat el 31 de juliol de 2019 a les 18:51
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Súria renova el Vot de Poble en una Festa de Sant Sebastià marcada pel dol oficial
-
Cultura i Mitjans
El Kursaal de Manresa tanca el 2025 amb les millors xifres de la seva història
-
Cultura i Mitjans
Súria suspèn actes de la Festa de Sant Sebastià pel dol oficial per l'accident ferroviari de Còrdova
-
Cultura i Mitjans
El Consell Comarcal del Bages impulsa el català al comerç amb la campanya «Digue-ho en català!»
-
Cultura i Mitjans
Andreu Noguero i Manu Barreiro guanyen el 16è Premi Fotogràfic Memorial Modest Francisco
-
Cultura i Mitjans
L'Ajuntament de Manresa adquireix un nou piano de cua de gamma alta per al Conservatori
