L'eix temàtic de la 27a Festa Major Alternativa (FMA) de Manresa serà l'antifeixisme, ja que "el feixisme torna a resorgir i cal combatre'l", han explicat els organitzadors en roda de premsa aquest dijous a la tarda. "Hem viscut un últim any de revoltes que han estat respostes pel feixisme, tant individual com institucional", exposen. Per això "cal lliuta i conscienciació", i una manera de fer-ho és tenyir tots els actes de la FMA amb la temàtica de l'antifeixisme.
Les barraques de nit estaran ambientades amb aquesta temàtica, però també hi hauran xerrades i una taula rodona per abordar el tema. També la FMA Infantil firarà a l'entorn d'aquest tema, així com la falla "que enguany farà 8 metres".
Ampliar les activitats de dia
Els organitzadors han volgut destacar que la 27a FMA "ampliarà les activitats de dia" amb emisió de documentals, xerrades, tallers o la tradicional room escape. L'horari de les activitats a la plaça Puigmercadal abans dels concerts també començarà més d'hora per donar-li accés als més petits. La FMA Infantil tindrà tallers i espectacles consolidant-se en el calendari d'activitats.
Donar a conèixer grups nous
Les nits de dimecres a diumenge acolliran els tradicionals concerts amb barraques, que mantindran el protocol contra les agressions sexuals amb punts d'informació a totes les barraques. La graella "oferirà propostes molt interessants de grups de la comarca "que no entren en el circuit comercial", i grups estatals coneguts als seus llocs d'origen "que la gent que vingui podrà descobrir".
Entre aquests últims hi ha els valencians Machete en Boca, The Cabrians, els bascs Gatibu, o La Trocamba Matanusca, "amb música de diversos estils per abastir totes les sensibilitats, però tots ells reivindicatius i festius". També tocarà Dj LBee, de Trinidad y Tobago que està fent una gira per Europa, i la FMA l'ha convençut.
- Programa de la FMA Manresa
La Festa Major Alternativa de Manresa tindrà com a eix temàtic l'antifeixisme
La degana de les festes alternatives de Catalunya augmenta les activitats "de dia" tot "mantenint el seu esperit fundacional"
ARA A PORTADA
Publicat el 26 de juliol de 2018 a les 18:36
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Súria rep amb il·lusió els Reis d'Orient en una Cavalcada espectacular i vistosa
-
Cultura i Mitjans
Els Reis d'Orient arriben a Santpedor amb una cavalcada renovada
-
Cultura i Mitjans
Manresa rep el príncep Assuan i les llargues cues per lliurar la carta als Reis
-
Cultura i Mitjans
Cap d'Any festiu a Sant Fruitós amb activitats familiars i música en directe al pavelló
-
Cultura i Mitjans
Ràdio Santpedor estrena «La Tarda», un magazín mensual per recuperar la ràdio local
-
Cultura i Mitjans
El Teatre del Foment Cultural de Súria celebra el seu centenari coincidint amb Els Pastorets
