La Fira de l'Aixada encara la recta final d'una 21a edició en la qual la gent ha tornat a omplir els carrers, s'ha consolidat l'ampliació de l'espai a la plaça Gispert i s'ha estrenat una passarel·la de moda amb vestits del segle XIII i XIV al carrer del Balç.
El numerós públic ha pogut veure nous espectacles, i gaudir d'artesans, mestres d'antics oficis, funambulistes, joglars, entre d’altres. A més, la fira ha estrenat la desfilada, inèdita i que no es pot veure a la resta de fires medievals que hi ha a Catalunya, que ha permès, a banda de veure els vestits, conèixer els detalls dels seus usos
A banda de la passarel·la de vestits medievals, de les novetats d'aquesta edició han destacat els nous espectacles de les Zíngares de l'Esbart Manresà de l'Agrupació Cultural del Bages, l'Associació per la dansa Estudi Folk, el Teatre Jove del Barri Vell i l’Expressat. A més, amb motiu del seu 15è aniversari, el Col·lectiu de Jueus del Casal Cultural de Dansaires Manresans ha recuperat el seu primer espectacle a la Fira de l'Aixada: "El relligador de llibres".
Tot plegat, acompanyant els quadres tradicionals, com l'entrada del bisbe Galceran Sacosta o la sortida del Rei Pere III al balcó de l'Ajuntament.
La Fira de l'Aixada consolida la plaça Gispert i estrena desfilada de vestits medievals
La fira registra una bona afluència de públic durant els dos dies de parades i representacions
ARA A PORTADA
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
25 de febrer de 2018 a
les 14:40
Actualitzat el
25 de febrer de 2018 a les
19:22
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El Kursaal presentarà dimecres una tardor amb més de 70 propostes culturals
-
Cultura i Mitjans
Les colles bastoneres de Castellbell i Rajadell participen en una trobada internacional a Portugal
-
Cultura i Mitjans
Òmnium i l'Ajuntament de Manresa reclamen reforçar el català a l'escola i l'esport
-
Cultura i Mitjans
Manresa celebrarà la festa final del Pla Educatiu d'Entorn amb activitats obertes
-
Cultura i Mitjans
La Seu consolida el Cicle d'Orgue Magí Pontí amb quatre concerts i una xerrada divulgativa
-
Cultura i Mitjans
Els Tirallongues descarreguen a Calaf el primer castell de vuit de la temporada
