Una fira plenament consolidada, que omple el centre històric de la ciutat d'ambient medieval, que "no volem que creixi més en espai, sinó que es vagi enriquint per dins", en paraules de l regidor de Cultura i Turisme de l'Ajuntament de Manresa, Joan Calmet. Aquesta tarda ha tingut lloc la presentació de l'Aixada, al Centre Cultural El Casino, en un acte que ha tingut una presència sorpresa, la d'un gamarús, una au rapinyaire de les que participarà a la fira, i que ha volgut sumar-se també a l'acte, apareixent i acostant-se al regidor de Cultura en plena roda de premsa.
La tornada de les aus rapinyaires, a la plaça del Milcentanari, serà una de les principals novetats d'enguany. L'espectacle anirà a càrrec de l'empresa local de falconeria "Acariciando el aire", que farà exhibicions amb falcons, mussols, corbs i àligues, entre altres.
A banda del regidor Joan Calmet, a la presentació d'aquest dijous hi han participat també Ivan Padilla i Mireia Cirera, membres de la taula de coordinació artística, i Anna Martí, membre de l'Associació Manresa de Festa, juntament amb representants de les entitats que esponsoritzen o donen suport a la fira, com Cervesa Guineu, BBVA, Caditravel o Escampa la boira.
Joan Calmet ha explicat que "estem contents i orgullosos de la capacitat d'aglutinar persones que té la fira, tant col·laboradors i participants com públic, amb una important presència de visitants de fora de Manresa". Calmet ha detallat que la Fira de l'Aixada té un pressupost de 87.000 euros, dels quals 52.000 van a càrrec del pressupost de l'Ajuntament, i 52.000 són aportacions d'espònsors.
Per la seva banda, Ivan Padilla ha explicat les novetats escèniques que aporten a al fira diverses entitats, com el Casal Familiar Recreatiu, l'Estudi Folk o l'Esbart Manresà, entre altres, i ha fet un agraïment a les desenes d'entitats que participen de manera desinteressada al certamen. Per la seva banda, Anna Martí, de l'Associació Manresa de festa, ha remarcat que, malgrat que es concentri en cap de setmana, la fira porta "molts mesos de feina", i ha remarcat alguns dels actes destacats, com l'Aixada Infantil, per acostar la festa també als més menuts, i els productes ja tradicionals de la fora, com la cervesa i el pa de l'Aixada.
La Fira de l'Aixada recupera les aus rapinyaires i consolida l'apartat escènic
Cultura i Mitjans
El mercat medieval de la Llum, que omplirà els carrers del centre històric els dies 27 i 28 de febrer, compta amb la participació de més de 400 persones, entre actors i voluntaris, i desenes d'entitats
ARA A PORTADA
-
Política Manresa modifica el POUM per fer possible la construcció del nou pavelló del Congost Redacció
-
-
Política El govern de Manresa acusa Junts de «faltar a la veritat» sobre el nou pavelló del Congost Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Luz Casal inaugura el Festival Camins, que arrenca amb un 75% de les entrades venudes Redacció
-
Cultura i Mitjans Voilà a la Lluvià renuncia a organitzar l'edició d'aquest estiu per retards administratius Pere Fontanals
Publicat el
28 de gener de 2016 a
les 19:42
Actualitzat el
28 de gener de 2016 a les
19:56
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El Casinet del Poble Vell de Súria acull una exposició sobre la maternitat en el postpart
-
Cultura i Mitjans
El Cor Lerània celebra els 30 anys amb el concert «Diàlegs espirituals» a Sant Benet
-
Cultura i Mitjans
Súria entra als dies centrals de la Festa Major amb un ampli programa d'activitats
-
Cultura i Mitjans
La Coral Escriny culmina la gira a Viena i convida la coral amfitriona a actuar a Catalunya
-
Cultura i Mitjans
L'Associació Memòria i Història recordarà els 90 anys de la Guerra Civil amb les històries de tres manresans
-
Cultura i Mitjans
Manresa homenatjarà les víctimes de la Guerra Civil i el franquisme amb una escultura de Marc Sellarès
