Sant Vicenç de Castellet recula cada any, a través de la fira del Vapor, a primers del segle XX, una època clau per un municipi que va passar de la vida rural a la industrial, gràcies a l’arribada de les fàbriques tèxtils.
Aquest any la fira arriba els deu anys d’existència, un aniversari celebrat en plena forma gràcies a les parades, espectacles i, sobretot, als visitants que omplen els carrers de Sant Vicenç de Castellet. Enguany s’ha incorporat el Parc de les Escoles Velles a la fira, un nou espai anomenat Vermusic per la seva temàtica musical, s’hi poden veure diferents grups de música i, també, fer-hi un vermut, un gelat o una crep. A més a més, en l’apartat d’espectacles, s’ha incorporat la recreació d’una festa major de l’època.
La fira es pot visitar tant dissabte com diumenge, aquest dissabte ja ha funcionat a ple rendiment amb els carrers del centre del poble plens de parades i gent. Una variada oferta comercial on els productes de kilòmetre 0 han tingut un protagonisme especial a la plaça de l’Ajuntament, amb parades de productes de la zona del Monserratí. A més a més la fira s’ha complementat amb l’animació infantil de Cia. Avalot representant Els Secrets de Mr. Stromboli. Pels carrers de la fira també s’hi han pogut veure demostracions d’oficis antics, maquetes de telers, jocs per la canalla, actuacions musicals i, per arrodonir l’ambient de primers segle XX, diferents persones passejant amb vestuari d’època.
Al llarg del dia s’han pogut veure diferents espectacles repartits per la fira, un dels més destacats ha estat l’Esquellotada, a la plaça Clavé, una recreació dels escarnis que, a primers del segle XX, es feien als vidus que es casaven en segones núpcies.
La desena edició de la Fira del Vapor encara es pot visitar durant aquest diumenge, un dels plats fort serà la recreació d’una festa major de primers del segle XX.
La Fira del Vapor de Sant Vicenç celebra deu anys amb èxit
El Parc de les Escoles Velles s’ha incorporat com a nou espai musical
ARA A PORTADA
-
-
La Fira Mediterrània arrenca a Manresa amb teatre familiar i mirades sobre la memòria i el mite Pere Fontanals
-
-
El Baxi Manresa estrena el seu compte de victòries davant un fluix Slask Wroclaw (74-62) Xavier Sucarrats
-
El Certamen Nacional de Pubillatge 2025 se celebrarà a Monistrol i a l'Abadia de Montserrat Pere Fontanals
Publicat el 26 de maig de 2018 a les 22:22
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Rodrigo Rodríguez Comos dona dues obres al Museu de Manresa que enriqueixen el fons artístic
-
Cultura i Mitjans Tina Araüna exposa «Matriu» al MoMa Espai Cultural de Manresa
-
Cultura i Mitjans Restauren quatre relleus històrics del Poble Vell de Súria per conservar el llegat del llinatge Cardona
-
Cultura i Mitjans Edicions FUB publica «Just quan despertava», el relat inèdit de Josep Maria Aloy sobre joves en risc
-
Cultura i Mitjans La Festa de la Verema del Bages celebra els 30 anys amb rècord de públic i de copes de vi venudes
-
Cultura i Mitjans Les Fabricantes reviuen el passat fabril de Valls i Palà de Torroella amb èxit de públic i activitats