Joan Francesc Baltiérrez conversa amb l'exdirector del Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional Catalana, Ramon Fontdevila. Foto: Mediterrània
Diferents artistes catalans d'arrel actuaran a Itàlia i Suècia en el marc de dos programes d'internacionalització de la Fundació Fira Mediterrània de Manresa. En el cas d'Itàlia, l'artista Jordi Molina i la seva tenora, juntament amb la formació So Nat duran a terme una desena d'actuacions al Festival delle Province. A Suècia, el percussionista Lluís Molas i Enric Montsant participaran al Secret Festival. Les organitzacions dels festivals han triat els artistes catalans d'una preselecció feta per la Fira Mediterrània. Segons el seu gerent, Jordi Bertran, "les actuacions són una plataforma per la indústria cultural catalana i afavoreixen la presència d'artistes catalans en el mercat internacional".
L'artista català Jordi Molina i la seva tenora, i la formació So Nat, que basa el seu repertori en la gralla i el timbal de concert, visitaran el Festival delle Province, que es desenvolupa en dotze localitats de la província de Sàsser, al nord-est de l'illa de Sardenya.
En aquest cas, els artistes catalans duran a terme una desena d'actuacions i estaran al costat d'altres formacions procedents d'Egipte, França, Marroc, Itàlia i Romania. Les dues formacions preveuen realitzar una desena d'actuacions durant el 19 i el 24 de juny.
La segona expedició catalana viatjarà fins a Suècia per participar en el "Secret Festival" entre el 29 de juny i el 2 de juliol. Els artistes catalans Enric Montsant i Lluís Molas participaran en quatre concerts realitzats, de manera conjunta, amb set músics més d'Estònia, Irlanda, Itàlia i Suècia. Cada participant porta les seves composicions i estils diversos per tal que el grup en conjunt experimenti amb nous arranjaments.
El Secret Festival és organitzat pel centre de creació d'art i música "Yellowbox", la caixa groga, nom que deriva de l'aparença arquitectònica i el color de l'edifici que alberga l'experiència. El projecte compta amb el suport de la Unió Europea a través del seu programa "Leader" 2009-2012. La Fira Mediterrània de Manresa també rebrà el proper mes de novembre el grup artístic resultant de l'experiència a Suècia.
La Fira Mediterrània fa que artistes catalans actuïn a Itàlia i Suècia
Cultura i Mitjans
Duran a terme una quinzena d'actuacions en festivals de renom
ARA A PORTADA
-
-
Societat Mor Imma Serra, directora durant quaranta anys de la coral Eswèrtia i docent de música Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Les Caputxines i la Fàbrica Nova obren portes per les Jornades Europees del Patrimoni Redacció
-
Política Junts porta al Parlament la creació d'una Fiscalia de Menors de proximitat a Manresa Pere Fontanals
-
Economia Aigües de Manresa assumeix les depuradores de Castellbell i Monistrol i arriba a les 22 Pere Fontanals
Publicat el
14 de juny de 2011 a
les 18:39
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El retaule de Sant Marc i el frontal florentí tornen dimarts del Prado a la Seu
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós organitza una Setmana Jove amb tallers, oci i concert de cloenda
-
Cultura i Mitjans
L'Orquestra Simfònica Sant Cugat interpretarà «La Novena» de Beethoven diumenge al Kursaal
-
Cultura i Mitjans
El musical «El fil invisible», basat en el conte de Míriam Tirado, torna dissabte al Kursaal
-
Cultura i Mitjans
Oceano Valiente guanya amb «Pla B» el Premi Jove de Microteatre d'Els Carlins
-
Cultura i Mitjans
La companyia Els Carlins reinventa el drama d'«Agost» amb una comèdia de teatre dins del teatre
