Diu la tradició que per la revetlla de Sant Joan totes les fogueres que s'encenen arreu dels Països Catalans ho fan amb la flama del Canigó, un foc que s'encén des d'aquesta muntanya del Pirineu i es reparteix ràpidament arreu del territori. La situació actual, marcada per la pandèmia de la Covid-19 no ha impedit que la flama arribés un any més a Manresa, tot i així en aquesta ocasió l'acte de rebuda s'ha fet en un format més auster i reduït.
Enlloc de fer la cercavila prèvia habitual aquest cop la flama s'ha rebut directament a la Plaça Major després de ser custodiada a la seu d'Òmnium Bages, organitzadors de l'acte. A les 8 del vespre, un cop ha arribat la flama a davant de l'Ajuntament, s'ha traspassat al peveter muntat per l'ocasió.
L'acte s'ha volgut vincular amb la crisi sanitària que s'ha viscut, per quest motiu el missatge d'Òmnium Cultural en motiu de la revetlla de Sant Joan ha estat llegit per un membre del col·lectiu sanitari, la persona escollida ha estat Montse Soler, infermera del Servei d'Emergències Mèdiques de Manresa i professora de la FUB.
El missatge també ha fet referència a la pandèmia del coronavirus i els efectes que ha provocat, canvis d'hàbits, qüestionament dels drets i les llibertats i la pèrdua d'éssers estimats. L'escrit també ha volgut reivindicar la unitat de la llengua i la llibertat dels Països Catalans i recordar totes aquelles persones que ja no hi són.
Un cop s'ha llegit el missatge, l'acte s'ha tancat amb una cantada conjunta de la cançó tradicional Muntanyes del Canigó i l'Himne Nacional de Catalunya. Altres anys, quan s'acabava la rebuda començava la revetlla infantil sense petards i, en fer-se fosc, s'encenia la foguera al mig de la Plaça Major, aquest vespre no ha estat així, la flama s'ha hagut de resignar a un acte més reduït i a ser rebuda entre mascaretes.
La flama del Canigó arriba a Manresa malgrat el coronavirus
L'acte de rebuda d'enguany s'ha fet amb un format més reduït i confinat
ARA A PORTADA
Publicat el
23 de juny de 2020 a
les 22:03
Actualitzat el
24 de juny de 2020 a les
20:53
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Una quarantena de persones participen al Joc de Ciutat de la Llum
-
Cultura i Mitjans
José Manuel Aznar guanya el 51è Concurs de Pintura Ràpida de la Festa de l'Arròs de Sant Fruitós
-
Cultura i Mitjans
El Nexe s'omple per reivindicar la història del vi a Sant Fruitós
-
Cultura i Mitjans
La Buresa, símbol del Modernisme a Manresa, recupera la marca de catalanitat que va perdre durant el franquisme
-
Cultura i Mitjans
Santpedor viu un Carnestoltes multitudinari amb una rua lluïda i participada
-
Cultura i Mitjans
Manresa estrenarà una fira del llibre infantil i juvenil en català amb autors i tallers
