La Fundació Fira Mediterrània de Manresa ha signat un conveni de col·laboració amb l'Arxiu Comarcal del Bages. L'acord estipula la cessió de la seva documentació en règim de comodat, és a dir, que tot i que el fons continuarà sent propietat de la Fira, se cedeix perquè pugui ser consultable per part de tothom. Entre tot el material es troben les propostes artístiques que s'han presentat per poder participar a la Fira entre 1996 i 2008, tant les que han estat triades com les que no. Aquest arxiu conté, doncs, molta documentació audiovisual.
L'Arxiu Comarcal del Bages es va inaugurar el 20 de febrer de 1999 i les seves instal·lacions es troben a l'edifici de l'Antic Col·legi de Sant Ignasi de Manresa, que també acull el Museu Comarcal de Manresa i l'Oficina de Turisme de l'Ajuntament de Manresa. L'Arxiu custodia documentació pública i privada de la comarca del Bages. Els seus fons més destacats són els de l'Ajuntament de Manresa, els fons notarials i els fons personals i d'empresa on destaca la presència fotogràfica. També compta amb una important hemeroteca de publicacions periòdiques de la comarca i una biblioteca auxiliar de temàtica històrica.
L'Arxiu Comarcal organitza cursets adreçats als usuaris d'arxius i als ciutadans en general, fa visites guiades adreçades especialment a centres d'ensenyament (escoles, instituts...) i altres grups i fa una ressenya periòdica de les seves activitats a la publicació trimestral "Arxius. Butlletí del Servei d'Arxius" del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. Entre d'altres serveis ofereix la consulta de documents, disposa de biblioteca i hemeroteca auxiliar (amb bibliografia comarcal i obres de referència) i té informació documental i bibliogràfica dirigida a tots els ciutadans en general i a l'Administració.
La Fundació Fira Mediterrània de Manresa és la responsable d'organitzar anualment la Fira Mediterrània, entre d'altres activitats sempre relacionades amb la promoció i internacionalització de la cultura d'arrel.
La Fundació Fira Mediterrània fa conveni amb l'Arxiu Comarcal
Cultura i Mitjans
La documentació podrà ser consultable per tothom que hi estigui interessat
ARA A PORTADA
-
Economia El Bages lidera el creixement econòmic de la Catalunya Central i supera la mitjana catalana Pere Fontanals
-
-
Successos A judici un home acusat d'una agressió sexual a una menor a Castellbell i el Vilar Pere Fontanals
-
Economia La UPC Manresa entra al top 100 mundial en Enginyeria Minera i Recursos Minerals Pere Fontanals
-
Societat Un fons voltor intenta desnonar una família de Manresa amb un menor a càrrec Pere Fontanals
Publicat el
21 de juny de 2011 a
les 19:19
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós de Bages obre el cicle CineXic amb «El Grúfal i la filla del Grúfal»
-
Cultura i Mitjans
Strombers actuarà a la Sala Stroika de Manresa dins del cicle Directes Estrella Damm 150
-
Cultura i Mitjans
Súria diu adéu a la Biblioteca del carrer Tarragona amb emotivitat i il·lusió per la nova Califòrnia
-
Cultura i Mitjans
Cafè Trio arriba a les dues dècades de música amb entrades exhaurides a la sala petita del Kursaal
-
Cultura i Mitjans
El Documental del Mes projecta «Les culpables» aquest dijous a l'Espai Plana de l'Om
-
Cultura i Mitjans
El Kursaal obre la programació de Gent Gran amb la comèdia «Els bojos del bisturí»
