Més de 3.000 persones han participat aquest diumenge en la 9a edició de la Marxa de Torxes per la Independència que pretén ser "definitiva" tal i com han advertit des de l'organització i ha repetit l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, en el parlament final de l'acte, a la plaça Major. La marxa, que ha estat com sempre festiva amb la participació d'acordionistes, castellers, grallers, els Miquelets, sardanistes i tabalers, ha transcorregut pels carrers cèntrics de la ciutat, des de la plaça de Crist Rei fins a la plaça Major.
Les 1.500 torxes venudes per la Comissió 11 de setembre (formada per Òmnium Bages i l'ANC amb el suport de la Fundació Independència i Progrés, PDC, CUP, Demòcrates de Catalunya, ERC, Súmate i Solidaritat), i els nombrosos acompanyants que s'han quedat sense foc, han omplert de llarg els carrers fins al punt que quan la capçalera arribava a Sant Domènec, els últims participants encara sortien des de Crist Rei.
En els parlaments, a banda de Junyent, que ha fet una ràpida repassada històrica pel compromís nacional de Manresa, ha parlat José Rodríguez Trinitro, exmembre de Súmate, que ha alabat la cultura del foc i la importància del gest independentista. "Com a nou independentista, em teniu enamorat", ha confessat per ressaltar el caràcter festiu, alegre i rialler del moviment sobiranista.
L'acte ha finalitzat amb la tradicional sardana i el cant dels Segadors.
La Marxa de Torxes «definitiva» aplega 3.000 persones a Manresa
Cultura i Mitjans
Acordionistes, castellers, grallers, els Miquelets, sardanistes i tabalers han animat l'ambient festiu pel centre de la ciutat
ARA A PORTADA
Publicat el
10 de setembre de 2017 a
les 20:47
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Sant Andreu Salut impulsa una campanya per fomentar l'ús del català als seus centres
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós bateja el passeig de la Rosaleda amb el nom de la científica Josefina Castellví
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós estrena «Voilà! al Teatre» amb tributs a ABBA, Sabina i Adele
-
Cultura i Mitjans
Elena García Caballero gravarà a Manresa un episodi en directe del videopòdcast «El No Silencio»
-
Cultura i Mitjans
La Penedès Film Orchestra debuta al Kursaal amb un concert de bandes sonores de cinema
-
Cultura i Mitjans
El Puigmercadal celebrarà la Castanyada amb panellets, contacontes i música en directe
