La vuitena edició de la Mostra VOC - Festival Òmnium de Curtmetratges 2024, que organitza Òmnium Cultural, arribarà divendres a partir de les 7 de la tarda a l'auditori de la Plana de l'Om de Manresa. Els curtmetratges finalistes de l'edició d'enguany es podran veure dins la sessió I, titulada Avui i demà, d'una durada de 89 minuts.
La mostra, que durarà un mes, comptarà amb 140 sessions a 90 sales de més de 80 localitats dels Països Catalans. A més, per primer cop, els curtmetratges seleccionats en aquesta edició es podran veure a la plataforma 3Cat i, com en les edicions anteriors, també estaran disponibles a la plataforma digital Filmin. "Volem generar i consolidar espais per la presència de la llengua a l'audiovisual, al mateix temps que construïm noves oportunitats per la creació en català”, assegura el president d'Òmnium, Xavier Antich.
La mostra VOC també es podrà veure en nombroses ciutats d'arreu del món, com Luxemburg, Montreal, Quito, Brussel·les, Caracas, Edimburg, Ciutat de Mèxic, Madrid, Tolosa, París, Praga, Londres, Nova York i Bogotà.
Enguany, el jurat del VOC, que serà l'encarregat d'atorgar un premi per al millor curt documental i un per al millor curt de ficció, valorats tots dos en 3.000 euros, està integrat per Nathalie Modigliani, cofundadora i codirectora de MODIband; Neus Ballús, directora de cinema, guionista i muntadora; Anna Giralt Gris, cineasta i investigadora; Macià Florit, realitzador i productor audiovisual a Elsabeth, i Pol Roig, cineasta i programador.
Com cada any, el públic podrà votar els diferents curtmetratges seleccionats i els guanyadors de ficció i documental s'enduran 1.000 euros cadascun. Finalment, aquesta edició gaudirà del Premi Jurat Jove, fruït de la col·laboració amb el Manlleu Film Festival, que premiarà el guanyador amb 3.000 euros en lloguer de material de rodatge, fruit de la col·laboració amb Napalm Rentals.
La Mostra VOC-Festival Òmnium de Curtmetratges arribarà divendres a Manresa
Cultura i Mitjans
Les propostes seleccionades es podran veure a l'auditori de la Plana de l'Om
ARA A PORTADA
-
Societat Manresa desplega un pla de xoc sense precedents per transformar el Centre Històric Pere Fontanals
-
Societat Comencen les obres de la rotonda que connectarà l'avinguda de l'Esport amb el passeig del Riu Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Els Tirallongues conviden la ciutadania a acompanyar-los al Concurs de Castells Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Quatre castells de frontera del Bages seran l'escenari dels Aplecs de Patrimoni obert d'aquest octubre Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Un centenar de persones homenatgen a Manresa els milicians de la Columna Terra i Llibertat Pere Fontanals
Publicat el
11 de març de 2024 a
les 17:24
Actualitzat el
11 de març de 2024 a les
17:33
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Joan Vila Arimany guanya el 24è Concurs de Pintura Ràpida de la Fira de Sant Miquel de Santpedor
-
Cultura i Mitjans
El manresà Ritxi Sorókin presentarà el seu primer poemari a la Papasseit
-
Cultura i Mitjans
La Torre Lluvià acollirà un concert de música clàssica índia pel 20è aniversari de Meandre
-
Cultura i Mitjans
«La flor de l'autopista» arriba a Artés amb una reflexió sobre la culpa i les decisions
-
Cultura i Mitjans
Els Carlins es prepara per a la final del Premi Jove de Microteatre
-
Cultura i Mitjans
Albert Velasco presentarà a Manresa el seu nou llibre sobre les pintures de Sixena
