La sala gran del Teatre Kursaal de Manresa es convertirà aquest dissabte, 13 de gener a les 8 del vespre, en l'escenari de La Nit dels Genis, el Festival Internacional de Màgia que per dotzè any consecutiu reunirà mags reconeguts internacionalment que des d'aquest dijous i fins dilluns participen en una trobada de mags al Pont de Cabrianes.
Aquest any, prendran part a la trobada vint mags, una part dels quals actuaran dissabte al Teatre Kursaal: Pau Borrell, Aleix Ferrer i Àlex Gilabert (Catalunya), Josua Kenneth (Galícia), Adrian Soler (Veneçuela), Andrea Baioni i Francesco Della Bona (Itàlia), Eberhard Riese, Nikolai Striebel i Maurice Grange (Alemanya), Vadim Gordeev & Elena Gordeev i Irina Chechulina (Rússia), Kenris Murat (Turquia), Peter Din, Thomas Guene, Mervil, Brahim Oumhand Pepito (França), Jad (Suïssa) i també el Mag Ramó (Catalunya) que en serà el presentador. Els mags catalans Xavier Tapias i May Closa són els organitzadors de la trobada.
La gala va sorgir arran de la trobada de treball que des de fa 14 anys organitzen una vintena de mags a Sallent, en què mostren els uns als altres de manera oberta els seus números. Aquesta serà la dotzena vegada que els participants tindran l'oportunitat de mostrar aquest treball en públic en aquest Festival Internacional que enguany acollirà el Teatre Kursaal i que en algunes edicions s'ha fet al Teatre Conservatori.
Durant la tarda de dissabte al Kursaal, els mags que participen al claustre del Pont de Cabrianes faran una trobada amb mags de l'Associació Màgia Central per compartir idees i experiències.
Tant aquesta Gala fruit de la trobada que es fa a Cabrianes, com el Congrés Espanyol de Màgia que es va celebrar a Manresa el 2023 i el Congrés Europeu de Màgia han posat la ciutat de Manresa al mapa en el sector de la màgia a nivell mundial.
Queden molt poques entrades per assistir a La Nit dels Genis. Tenen un preu de 15 euros, (12 euros amb carnet Galliner, majors de 65 anys i menors de 30), es poden comprar a les taquilles del Kursaal i per internet.
La Nit dels Genis tornarà dissabte per dotzè any consecutiu a Manresa
Cultura i Mitjans
El Festival Internacional de Màgia aplegarà mags provinents d'Alemanya, França, Suïssa, Itàlia, Alemanya, Rússia, Turquia, Veneçuela i Espanya
ARA A PORTADA
-
Societat La Fundació del Convent de Santa Clara envia a Ucraïna el seu 48è corredor humanitari Pere Fontanals
-
Societat La C-55 estrena el desdoblament entre el Castell de Castellbell i el túnel de Boguñà Pere Fontanals
-
-
Societat Refugiada després de patir violència masclista a Rússia: «M'imagino el meu futur a Catalunya» ACN
-
Successos Manresa eixamplarà la Guàrdia Urbana fins a 120 agents i espera 15 interins immediats Pere Fontanals
Publicat el
11 de gener de 2024 a
les 18:42
Actualitzat el
25 de març de 2024 a les
14:22
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
La Principal de la Bisbal protagonitza una matinal sardanista a Callús aquest diumenge
-
Cultura i Mitjans
Sant Joan de Vilatorrada s'immergeix en els aiguats de 1907 amb la 14a edició d'Embarrats
-
Cultura i Mitjans
Txema Rico i Manel Solé reparteixen abstracció i figuració pels centres cívics de Manresa
-
Cultura i Mitjans
Tocats de Lletra celebra vint anys amb 51 propostes poètiques en 38 espais de Manresa
-
Cultura i Mitjans
FeMBlues recupera l'escena del blues a Manresa amb set concerts fins a l'abril de 2027
-
Cultura i Mitjans
Sara Roy: «Em preocupa que els temps foscos acabin afectant la cultura»
