La Papasseit estrena temporada aquest divendres amb la inauguració de l'exposició "La vida, un malson" de Manel Boixadera. La crítica social en format pictòric del jove casserrenc Manel Boixadera omplirà les parets de la Llibreria de la Plaça Gispert durant tot el mes de setembre.
Manel Boixadera Jiménez (Casserres, 1994) és un pintor jove però no innocent, primerenc però no naïf introduït al món de l'art a través d'una residència artística al Konvent de Cal Rosal (Berguedà).
Les seves influències són variades i heterogènies, centrant-se sovint en aquells pintors que han emprat la seva tècnica per a mostrar i denunciar la maldat humana.
El seu imaginari pictòric surt de l'Europa fosca de començaments del segle XX, amb influències expressionistes sobretot d'Otto Dix o Emil Nolde. I, a nivell compositiu, les seves escenografies remeten a la truculència fantasmagòrica d'un Grand Guignol, plenes de personatges paralitzats davant d'un abús, un absurd o una injustícia que reclama la nostra atenció.
“Els personatges monstruosos d'aspecte ridícul i fins i tot maligne que vaguen pels meus quadres no disten tant, en realitat, dels ridículs homenets petits i lletjos, vestits d'americana i corbata que habiten el món real”, afirma el pintor.
Així doncs, l'obra del Manel és un "J'accuse!" etern que impregna a l'espectador amb la sensació que en l'evolució humana s'ha oblidat quelcom substancial.
La mostra s'inaugurarà aquest divendres 4 de setembre a les 8 del vespre, i podrà visitar-se fins el 2 d'octubre.
Manel Boixadera Jiménez (Casserres, 1994) és un pintor jove però no innocent, primerenc però no naïf introduït al món de l'art a través d'una residència artística al Konvent de Cal Rosal (Berguedà).
Les seves influències són variades i heterogènies, centrant-se sovint en aquells pintors que han emprat la seva tècnica per a mostrar i denunciar la maldat humana.
El seu imaginari pictòric surt de l'Europa fosca de començaments del segle XX, amb influències expressionistes sobretot d'Otto Dix o Emil Nolde. I, a nivell compositiu, les seves escenografies remeten a la truculència fantasmagòrica d'un Grand Guignol, plenes de personatges paralitzats davant d'un abús, un absurd o una injustícia que reclama la nostra atenció.
“Els personatges monstruosos d'aspecte ridícul i fins i tot maligne que vaguen pels meus quadres no disten tant, en realitat, dels ridículs homenets petits i lletjos, vestits d'americana i corbata que habiten el món real”, afirma el pintor.
Així doncs, l'obra del Manel és un "J'accuse!" etern que impregna a l'espectador amb la sensació que en l'evolució humana s'ha oblidat quelcom substancial.
La mostra s'inaugurarà aquest divendres 4 de setembre a les 8 del vespre, i podrà visitar-se fins el 2 d'octubre.