La vintena de joves que han participat durant el mes de juliol a l'activitat Art Experience de l'agenda Estiu Jove 2023 exposaran aquesta setmana els seus treballs a la plaça Neus Català -coneguda com a plaça Crist Rei. La mostra està formada per vint pintures de gran format en les quals els i les joves hi han expressat i pintat els seus sentiments, preocupacions i projectes de futur.
El taller Art Experience s'ha dut a terme durant cinc hores i en dos dies diferents de juny a la vora del riu Cardener, a sota del Pont Nou. L'activitat, basada en l'artteràpia, ha permès als joves utilitzar l'art com a eina útil per a l'autoconeixement i el creixement personal i com a instrument per afavorir l'expressió emocional i l'enfortiment de les relacions entre els membres del grup.
L'objectiu del taller era alliberar bloquejos i emocions contingudes en el subconscient i poder-les expressar a través d'una pràctica artística. Per aconseguir-ho, el jovent es va envoltar de natura i música d'alta vibració i se'ls va facilitar material com un cavallet amb suport per pintar, un paper de gran format, pintures i pinzell.
Abans i després de l'activitat, el grup de joves va gaudir d'una estona per reflexionar sobre les pròpies creences limitants i carències; i es va generar un espai de diàleg per comentar la sessió, participar i interactuar amb el conjunt de participants.
En una segona fase del taller, es va treballar per projectar i plasmar al paper propostes per enfocar el seu futur en clau més positiva i mirar de redirigir els pensaments limitants cap a accions de canvi.
Les pintures resultants han estat retocades digitalment i s'han imprès sobre unes grans lones que quedaran exposades durant tota la setmana a la plaça Neus Català Pallejà.
L'activitat ha estat organitzada per l'Ajuntament de Manresa i el taller, conduït i realitzat per la tallerista Clara Cortina, d'Arxipèlag Creatiu. La documentació fotogràfica l'ha duta a terme el jove fotògraf Roc Tubau. També hi ha col·laborat Althaia.
La plaça Neus Català de Manresa acollirà una exposició de pintures de gran format
Es tracta d'una vintena d'obres pintades durant l'activitat Art Experiencie de l'Estiu Jove 2023
ARA A PORTADA
Publicat el
24 de juliol de 2023 a
les 17:05
Actualitzat el
24 de juliol de 2023 a les
21:58
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
La consellera de Cultura visita L'Art de Viure d'Ampans a Manresa i destaca la dignitat del projecte
-
Cultura i Mitjans
Jordi Robirosa serà el pròxim convidat del cicle Pessics de vida a Manresa
-
Cultura i Mitjans
Més de 200 alumnes competeixen a Manresa a la XII Copa Cangur de Matemàtiques
-
Cultura i Mitjans
Finalitzen les obres de restauració de les façanes nord i est del Castell de Súria
-
Cultura i Mitjans
Manel Camp dirigeix «Llach - Gener 76» al Palau de la Música amb la Coral Escriny i Santi Arisa
-
Cultura i Mitjans
La Fira Mediterrània compensa la petjada de carboni amb la millora ambiental de centres socials
