La Plana de l'Om acollirà l'exposició «Gatzara Al-Gazarah», un projecte intercultural de música popular

És un projecte de l'Associació Regeneress al voltant del fet cultural i de recerca històrica i etnogràfica fet amb dones catalanes i marroquines

  • Dones que han participat al projecte «Gatzara Al-Gazarah» -
Publicat el 19 de desembre de 2023 a les 19:37
Actualitzat el 19 de desembre de 2023 a les 19:49
Al llarg d'aquest any, l'Associació Regeneress ha dut a terme a Manresa, a la casa Flors Sirera, el projecte intercultural Gatzara, Al-Gazarah on un grup de dones de la ciutat s'han trobat per cantar i mesclar les músiques i altres trets de la cultura popular de les seves arrels i del seu present a Catalunya. 

En l'exposició interactuen dos diàlegs, l'experiència i reflexió de les dones participants del projecte al voltant del fet cultural i de recerca històrica i etnogràfica en el context geogràfic de les cultures catalanes i marroquines. El focus es centra en la música tradicional i popular de les dues regions al llarg de la història i com han interactuat l'una amb l'altre.

Un dels objectius del projecte és donar visibilitat a la presència de les dones en la música popular i tradicional al llarg de la història fins a l'actualitat, fent ressò del Dret a la Cultura per a les dones i per a les minories, un dels drets recollits en la Declaració Universal dels Drets Humans

L'exposició es podrà visitar del 18 al 30 de desembre a l'espai Plana de l'Om. L'acte d'inauguració se celebrarà aquest dijous 21 de desembre a 2/4 de 7 de la tarda en el mateix espai.

Gatzara, Al-Gazarah és un projecte elaborat per l'Associació Regeneress, per a la transformació social sostenible ubicada a Manresa. Ha rebut suport de l'Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural del Departament de Cultura de la Generalitat, així com de la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament de Manresa.

L'exposició i l'acte s'inclouen dins del Cicle de Drets Humans i Pau de Justícia Global i l'Ajuntament de Manresa.

[naciomanresa]