Unes 500 persones han assistit aquest diumenge a la representació en directe de l'obra de teatre líric Tempesta esvaïda, original de Joaquim Serra i amb llibret de Carme Montoriol. Aquesta peça es va estrenar el 7 de novembre de 1936 al Teatre Nou de Barcelona, un cop esclatada la Guerra Civil i no ha estat fins 80 anys després que s'ha pogut veure novament als escenaris. Ha estat gràcies a la producció impulsada per l'Associació per a la Divulgació, l'Ensenyament i la Promoció de la Música Catalana, en col·laboració amb l'editorial gironina Ficta.
L'equip artístic d'aquesta producció (que integren més de 80 persones) va iniciar el procés de producció d'aquesta recuperació el mes de juliol passat i en va realitzar una primera funció al Teatre Fortuny de Reus, que va precedir l'enregistrament discogràfic que va tenir lloc al Convent de les Arts d'Alcover. El resultat d'aquest enregistrament, així com l'edició crítica de les partitures i el llibret d'aquesta obra s'ha presentat aquest diumenge a la Sala Gran del Teatre Kursaal de Manresa.
S'escau també aquest 2016 el cinquanta aniversari de la mort de Carme Montoriol, un dels motius pels quals s'ha impulsat aquesta recuperació.
Aquesta comèdia lírica, articulada en 3 actes ofereix una visió de la vida marinera de l'època d'un poble del litoral català. La versió que s'ha pogut veure avui diumenge a la Sala Gran del Teatre Kursaal de Manresa (a les 19 h) ha estat semiescenificada.
L'espectacle compta amb l'Orquestra Camera Musicae de Tarragona, dirigida en aquesta ocasió per un expert en el terreny operístic: Diego Martin-Etxebarria, director basc format a l'ESMUC i guanyador del premi de direcció més important del Japó. Martin-Etxebarria ja va dirigir l'any passat l'opereta La viola d'or, d'Enric Morera, en el centenari d'aquest autor, i va obtenir amb l'enregistrament d'aquesta peça el Premi de la Crítica Enderrock al Millor àlbum de Música Clàssica de 2015.
Tempesta esvaïda compta amb sis solistes principals de gran reconeixement encapçalats pel tenor Roger Padullés, la proposta compta també amb la soprano Elena Copons, els barítons Toni Marsol i Xavier Mendoza i les mezzosopranos Anna Alàs i Jové i Tànit Bono. Hi ha encara sis solistes lírics més, en rols secundaris.
Com s'escau en aquest tipus d'obres, el cor hi té un rol molt destacat: en aquesta ocasió, el cor Lieder Càmera de Sabadell és l'encarregat de recrear aquesta peça d'un músic clau durant la primera meitat del segle XX. Tot i que Joaquim Serra és conegut principalment per la seva producció dins l'àmbit coblístic, se li reconeix un gran talent per a la instrumentació i l'articulació de línies melòdiques, fet que ja van explicitar contemporanis seus com el mestre Eduard Toldrà.
La recuperació de «Tempesta esvaïda» sedueix 80 anys després de la seva estrena
La Fira Mediterrània tanca la seva 19a edició programant aquesta comèdia lírica de Joaquim Serra, per a orquestra, cor i una dotzena de solistes
ARA A PORTADA
-
Crida urgent: el Gran Recapte necessita multiplicar per nou el voluntariat al Bages i Moianès Pere Fontanals
-
Manresa Il·lumina, reconeguda amb el segon premi BBVA a la Sostenibilitat Empresarial Pere Fontanals
-
El Cosmògraf 2025 convidarà a explorar el cosmos des de la ciència, l'art i la filosofia Pere Fontanals
-
-
Jutgen un bagenc per violar repetidament la seva fillastra quan tenia entre 6 i 10 anys Pere Fontanals
Publicat el 09 d’octubre de 2016 a les 20:05
Actualitzat el 09 d’octubre de 2016 a les 20:11
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Obert el termini per ser monitor o monitora del Campi qui Jugui
-
Cultura i Mitjans
Èxit del taller infantil Bits i Blocs a la UPC Manresa per explorar Mart amb robots
-
Cultura i Mitjans
La Cavalcada de Reis de Manresa es renova del tot i dobla pressupost per créixer amb força
-
Cultura i Mitjans
UManresa acosta les cançons infantils catalanes a les futures mestres d'Educació Infantil
-
Cultura i Mitjans
Santpedor viu un Correllengua participatiu amb cercavila, castells i homenatge a Rodoreda
-
Cultura i Mitjans
Una vintena de veïns de Sant Fruitós participa en una visita al MNAC
