L'entitat santfruitosenca Som Riu d'Or ha guanyat aquest dissabte el premi Adifolk en la categoria de Grup de l'Any. El premi a la Federació de l'Any ha estat per a la Federació Catalana de Jocs i el de Personatge de l'Any ha estat per a Concha de Lucas, directora de Catalunya en miniatura.
Tot plegat en una gala en què l'organització dels premis del festival internacional de tradició i folklore català, ha anunciat que la propera edició se celebrarà del 9 a l'11 d'agost a la ciutat eslovaca de Presov. La 51a Gala d'Adifolk, celebrada a Parets del Vallès, ha revelat el nom de la tercera ciutat més gran de tot Eslovàquia com a seu del 36è Aplec Internacional, amb la presència de dues representants de l'Ajuntament de Presov, Barbora Rusinakova i Marcela Guttova, i de la delegada del Govern a Europa Central, Krystyna Schreiber. Presov és un important centre universitari –amb vuit facultats- i és reconeguda per seva àmplia gamma d'esdeveniments culturals com teatre, concerts, exposicions i festivals d'art. Com a part de la regió de Saris, la ciutat eslovaca també és rica en cultura popular tradicional.
A Presov s'han conservat els oficis tradicionals com les artesanies, la ceràmica, la talla artística o els brodats. "Per tant, Catalunya i la regió autònoma de Presov comparteixen la passió per mantenir vives les tradicions", ha apuntat la delegació del Govern a Europa Central, que igualment ha posat de relleu com Presov és un important node de transport per connectar diferents regions com Polònia, Hongria i Ucraïna, a menys de dues hores en cotxe. Precisament, la proximitat amb Ucraïna ha fet que s'hagi decidit impulsar un projecte que gira al voltant de la Pau i el Diàleg, iniciat per distingides personalitats europees en l'àmbit dels drets humans i l'art i que es presentarà durant el marc de l'Aplec 2024.
"Estem molt orgullosos que un país amb delegació com Eslovàquia hagi estat escollida per convertir-se durant uns dies en un lloc on hi seran presents la cultura i els pobles catalans i eslovacs conjuntament, cosa que recolza molt la integració europea", ha aplaudit Schreiber.
La santfruitosenca Som Riu d'Or, premi Adifolk al Grup de l'Any
Ha compartit reconeixement amb la Federació de Jocs i amb la directora de Catalunya en miniatura durant la gala celebrada a Parets del Vallès
ARA A PORTADA
Publicat el
26 de novembre de 2023 a
les 16:31
Actualitzat el
26 de novembre de 2023 a les
16:40
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
La consellera de Cultura visita L'Art de Viure d'Ampans a Manresa i destaca la dignitat del projecte
-
Cultura i Mitjans
Jordi Robirosa serà el pròxim convidat del cicle Pessics de vida a Manresa
-
Cultura i Mitjans
Més de 200 alumnes competeixen a Manresa a la XII Copa Cangur de Matemàtiques
-
Cultura i Mitjans
Finalitzen les obres de restauració de les façanes nord i est del Castell de Súria
-
Cultura i Mitjans
Manel Camp dirigeix «Llach - Gener 76» al Palau de la Música amb la Coral Escriny i Santi Arisa
-
Cultura i Mitjans
La Fira Mediterrània compensa la petjada de carboni amb la millora ambiental de centres socials
