La Seu de Manresa comença a preparar-se per acollir l'espectacle inaugural de la 21a Fira Mediterrània, Erritu (ritual) de Kukai Dantza. Per acollir-lo s'ha disposat un escenari central a peu de terra i s'han apartat les bancades de pregària als tres laterals que no són el púlput. Allà, s'ha muntat una estructura metàl·lica en forma de grada, de manera que l'escenari estarà envoltat per espectadors.
La Fira d'enguany presentarà un bon nombre de propostes que incideixen en la idea del ritual. Des de la inauguració, amb l'espectacle Erritu (ritual) de Kukai Dantza sobre els rituals de pas, fins a PAS per la PAU, la performance col·lectiva d'Ada Vilaró sobre l'arrel i el desarrelament, passant per la proposta de la coreògrafa Eva Yerbabuena, que tendeix ponts entre les tradicions flamenca i japonesa, o la recerca del bailaor Juan Carlos Lérida, que el portarà a captar l'espiritualitat dels oficis en un taller mecànic de Manresa, entre moltes altres.
Kukai Dantza inaugurarà la Fira amb Erritu
La inauguració de la Fira d'enguany, anirà a càrrec de la companyia basca Kukai Dantza i el prestigiós coreògraf israelià Sharon Fridman, que portaran, amb la col·laboració especial de l'Orfeó Manresà, i en primícia a Catalunya, el seu espectacle Erritu (ritual) a la nau central de la Seu de Manresa. És l'espai ideal a la capital del Bages per aquest viatge pels diferents estats de la vida mitjançant els ritus de pas individuals i col·lectius. En l'any dedicat als rituals, la Fira Mediterrània ha volgut aprofitar la gran força simbòlica de la Seu de Manresa, l'edifici històric i religiós més representatiu i emblemàtic de la ciutat, i l'ha triat com a escenari de cinc espectacles que involucren la nau central, la cripta, l'escalinata i la façana de la Seu.
La Seu es transforma per acollir dijous l'espectacle inaugural de la Fira Mediterrània
Cultura i Mitjans
La companyia basca Kukai Dantza portarà "Erritu (ritual)" a la nau central de la basílica manresana
ARA A PORTADA
-
-
Esports La Grada d'Animació crea una plataforma per compartir cotxe als desplaçaments del Kids&Us Manresa Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Els Gegants de Viserta de Monistrol participen a la Postal de Gegants de Les Santes de Mataró Pere Fontanals
-
Societat El bus del Centre Històric de Manresa es consolida ràpid amb més de 80 viatgers diaris Pere Fontanals
-
Successos El comiat multitudinari a Pau Simon omple Sant Martí de Torroella enmig d'un profund dolor Pere Fontanals
Publicat el
02 d’octubre de 2018 a
les 19:35
Actualitzat el
02 d’octubre de 2018 a les
19:40
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Sant Salvador de Guardiola prepara quatre dies de Festa Major amb música, teatre i tradició
-
Cultura i Mitjans
La música i l'èpica del setge de 1711 tornaran al Castell de Cardona
-
Cultura i Mitjans
Una vuitantena d'actors preparen aquest estiu el muntatge participatiu d'«El retaule del flautista»
-
Cultura i Mitjans
Voilà! desembarca a Sant Fruitós amb tres dies de música i anuncia nous concerts a la tardor
-
Cultura i Mitjans
Mig miler de persones converteixen el Pla de Lluna al Camí Ignasià en l'edició més multitudinària
-
Cultura i Mitjans
Navàs viurà vuit dies de Festa Major amb Els Catarres i una àmplia oferta popular
