Manresa s'ha retrobat aquest dissabte amb una de les seves tradicions d'estiu més seguides, els dracs, els petards, les espurnes i el foc. La Trobada de diables de Xàldiga ha portat les colles adulta i infantil de l'entitat als carrers i places del Barri Antic on, conjuntament amb les colles convidades, els Dracs i diables de la Colònia Güell i la infantil de les Fúries d'Ausa, han encetat la temporada de petards, danses i flamarades tant particulars a la capital del Bages.
Després de la recepció de les colles convidades, tots quatre grups han partit, ja de nit, des de la plaça Gispert i, per carrers secundaris, s'han enfilat fins a la plaça Major, on s'ha celebrat la fi de festa, amb espetecs, danses i fum, ja vora la mitjanit, entre la gent que es repartia entre l'expectació i les terrasses dels establiments que fa setmanes que s'omplen per les agradables temperatures.
La Trobada de diables de Xàldiga obre la temporada de festa de focs a Manresa
Les colles adulta i infantil de l'entitat manresana van compartir carrers amb els Dracs i diables de la Colònia Güell i amb les Fúries d'Ausa
ARA A PORTADA
Publicat el
04 de juny de 2023 a
les 11:02
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El Museu de Manresa rep una pintura barroca de Sant Vicenç Ferrer del segle XVII
-
Cultura i Mitjans
El Teatre Conservatori acollirà «Matres», una proposta familiar sobre maternitat, infància i dol
-
Cultura i Mitjans
El Cicle Gaudí portarà «Sirat» a vuit municipis del Bages i dos del Moianès aquest maig
-
Cultura i Mitjans
Manresa entra en el mapa català dels grans festivals d'estiu
-
Cultura i Mitjans
ERC critica la gestió de Vallhonesta i el conveni amb el Bisbat a Sant Vicenç
-
Cultura i Mitjans
L'homenatge a les àvies de «Iaia» obre l'Art en Cicle de Súria amb el cartell de complet
