La venda de llibres es manté gràcies a les vendes fora de Barcelona

L'última novel·la d'Albert Espinosa i "Indigneu-vos!" d'Stéphane Hessel, els llibres més venuts d'aquest Sant Jordi

Publicat el 23 d’abril de 2011 a les 18:45

Enguany s'han venut tants llibres com el 2010. Foto: Pau Cortina

Si a primera hora el Gremi de Llibreters de Catalunya pronosticava un lleuger descens de la venda de llibres, hores d'ara tot indica que el volum total s'aproparà al registrat l'any passat. Dos factors han alterat aquesta previsió, segons el Gremi. Un, el bon temps que ha fet a tot Catalunya, i l'altre, l'augment de vendes fora de la capital, afavorit pel fet que és festiu. El vicepresident dels llibreters, Jeroni Boixareu, ha destacat que molta gent de fora de Barcelona ha "omplert el centre" i també que a moltes comarques les llibreries han rebut visitants forans que han fet créixer i molt les seves vendes. El Gremi calcula que la facturació igualarà els 19 milions d'euros registrats l'any passat.

De l'escepticisme a l'optimisme. En poques hores, la previsió de mal temps i la coincidència amb Setmana Santa i en festiu, han deixat de ser condicionants negatius per aquest Sant Jordi. D'entrada, el sol ha lluït tot el dia, cosa que ha animat els ciutadans a passejar, triar i remenar entre llibres i roses. De l'altra, la mobilitat arreu del territori pròpia d'aquestes dates, ha fet créixer el volum de vendes en multitud de llibreries de moltes comarques.

Aquesta és l'explicació del Gremi de Llibreters de Catalunya, que a mitja tarda ja calcula que la venda de llibres s'aproparà a les xifres de l'any passat, equivalents a 19 milions d'euros de facturació. A primera hora del dia, la previsió era lleugerament a la baixa, atenent als condicionants negatius. Finalment, però, s'ha girat la truita.

El vicepresident del Gremi, Jeroni Boixareu, ha volgut destacar en particular el què a passat fora de Barcelona. "Aquests dies festius, les llibreries de comarques que no estan acostumades a rebre gent de fora de les seves poblacions han rebut molts visitants de Barcelona o d'arreu", ha senyalat. Aquest fet ha provocat que s'estigui venent "xifres molt més altes que altres anys, i hi ha llibreries petites o mitjanes que estan venent el doble que altres anys, i n'hi ha d'altres de més grans que també estan venent molt més", ha dit Boixareu.

L'última novel·la d'Albert Espinosa i 'Indigneu-vos!' d'Stéphane Hessel, els llibres més venuts
El Gremi de Llibreters de Catalunya ha confirmat aquest dissabte a la tarda "Si tu em dius vine ho deixo tot... però digue'm vine", d'Albert Espinosa, com el llibre de ficció més venut d'aquest Sant Jordi, tant en català com en castellà. "L'home de la maleta", de Ramon Solsona, i "L'Arqueòleg", de Martí Gironell, segueixen a Espinosa en aquest llistat. Pel que fa a llibres de no ficció, el més venut ha estat "Indigneu-vos!", d'Stéphane Hessel, tant en català com en castellà, i a continuació "Excuses per no pensar", d'Eduard Punset. "Córrer o morir", de Kilian Jornet, i "La República Islàmica de Catalunya", de Pilar Rahola, també figuren en el llistat dels llibres de no ficció més venuts en català.