L'Ajuntament de Castellnou de Bages ha publicat el segon volum de la col·lecció de llibres Inèdits, que dedica a Argençola amb el títol La Vila d'Argençola. El somni wagnerià del besavi, escrit per Raimon Jordi Ferran, amb pròleg de Lourdes Jiménez.
L'any 1904, Manuel Saladrigas Freixa adquiria el mas de la Vila d'Argençola, a l'actual terme municipal de Castellnou de Bages. Home de negocis, meticulós i perfeccionista, va saber veure en aquesta heretat un indret singular, que li inspirava pau i serenor.
Just aquell mateix any, Saladrigas va iniciar unes obres que suposarien la gran transformació de l'antic mas en una extraordinària casa d'estètica modernista. Apassionat com era de les òperes de Richard Wagner i espectador assidu del Gran Teatre del Liceu, Manuel Saladrigas va voler plasmar la seva admiració pel compositor alemany a la Vila d'Argençola, i molts dels elements ornamentals de l'edifici i de la decoració interior estan impregnats de l'estètica wagneriana.
Amb ell començava, així, una nova etapa d'esplendor de la Vila d'Argençola.
[h3]Presentació amb concert sobre obres de Wagner[/h3]
La presentació del llibre La Vila d'Argençola. El somni wagnerià del besavi tindrà lloc a la mateixa Vila el proper 8 d'octubre i estarà acompanyada d'un concert del tenor Roger Padullés amb Alan Branch al piano sobre obres de Wagner. El programa començarà a 2/4 de 5 de la tarda amb la rebuda al porxo de la Vila; a les 5 es farà la presentació del llibre i, finalment, a 2/4 de 7 s'oferirà el concert.
Per motiu d’aforament, cal fer reserva prèvia trucant a l'Ajuntament de Castellnou de Bages.
[h3]L'autor: Raimon Jordi Ferran (Barcelona, 1962)[/h3]
Llicenciat en Dret per la Universitat Central de Barcelona. Soci de la Societat Catalana de Genealogia, Heràldica, Sigil·lografia, Vexil·lologia i Nobiliària, on ha rebut formació en genealogia i paleografia. Aficionat a la recerca genealògica i a l'estudi de la història de masies, és besnet de Manuel Saladrigas Freixa.
[h3]La col·lecció Inèdits[/h3]
Castellnou de Bages disposa d'un ric i variat patrimoni històric i cultural. És per això que l'Ajuntament ha vist la necessitat de crear un projecte editorial amb el desig de donar difusió a diferents aspectes sobre les singularitats del municipi.
Inèdits es planteja com una solució editorial coral, amb voluntat de donar-li projecció i continuïtat, per tal d'apropar aspectes desconeguts o relativament poc coneguts als habitants del mateix municipi i de fora, i contribuir així a preservar-ne la seva història. Coneguda per tots és aquella dita que diu "Qui perd els orígens, perd identitat"; d'aquí la necessitat de crear aquesta col·lecció que aplegui coneixement, per tal que no es perdi i les generacions futures en puguin gaudir.
Si ens centrem amb el nom de la col·lecció, "Inèdits" és un mot que presenta dues accepcions: en primer lloc, fa referència a "una obra que no s'ha editat" (per exemple, Una obra inèdita), i, en segon lloc, fa referència a "una cosa nova, desconeguda" (per exemple: Un fet inèdit).
Per tant, "Inèdits" és un mot que té un doble sentit que permet identificar la col-lecció, d'una banda, amb allò que no havia estat publicat i que havia romàs silenciat, oblidat, etc. i, de l'altra, amb allò que ara redescobrim amb la seva publicació.
L'Ajuntament de Castellnou dedica el segon volum de la col·lecció «Inèdits» a la Vila d'Argençola
La presentació es farà el proper 8 d'octubre i anirà acompanyada d'un concert sobre obres de Wagner
ARA A PORTADA
Publicat el 29 de setembre de 2022 a les 17:36
Actualitzat el 29 de setembre de 2022 a les 18:18
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Pilar Goñi tanca 26 anys de tertúlies amb el comiat del programa «Barra lliure»
-
Cultura i Mitjans Súria viu els dies centrals d’una Festa Major participativa i per a tots els públics
-
Cultura i Mitjans «Hi havia un caliu social a Artés que va facilitar la revolta dels Burots»
-
Cultura i Mitjans Sant Fruitós inicia el procés per posar nom a dos parcs i al nou CAP del municipi
-
Cultura i Mitjans La lluna plena i Montserrat tornen a brillar a Castellbell i el Vilar amb el Pla de Lluna
-
Cultura i Mitjans Dotze mirades literàries a l'art prohibit: Lola Palau torna amb un recull inspirat en peces censurades