L'Ajuntament de Navàs ha anunciat la propera adquisició en propietat de l'edifici conegut com El Mercantil, un immoble modernista datat del 1911 i declarat com a Bé Cultural d'Interès Local.
El Mercantil és un edifici construït el 1911 a càrrec de Josep Alsina Coll. Destaca per la seva arquitectura modernista, de maó vist amb filigranes de forja als balcons i elements decoratius. L'edifici, que antigament havia albergat un bar i una casa d'hostes, més recentment fou la seu d'una entitat bancària. Malgrat els diversos usos, ha mantingut el seu aspecte original i és una mostra del modernisme característic de Navàs. L'edifici, situat a la cantonada de la carretera de Berga amb el carrer Pau Casals, ocupa 376 m2, repartits en una planta baixa i un pis.
Amb aquesta compra, l'Ajuntament vol continuar apostant per la rehabilitació del patrimoni, que ja es va iniciar amb l'aprovació del catàleg de patrimoni, la rehabilitació de l'antic escorxador, la pallisa de Castelladral, la casa del mestre del Mujal o la rehabilitació del pont de les Galeries de Palà de Torroella.
La voluntat de l'Ajuntament és, en primera instància, consolidar l'edifici per evitar-ne la seva degradació, amb l'objectiu d'albergar-hi diferents usos municipals.
L'immoble, fins ara propietat d'una entitat bancària, serà adquirit per un import de 99.500 euros.
L'Ajuntament de Navàs anuncia la propera compra d'El Mercantil
Cultura i Mitjans
L'immoble, fins ara propietat d'una entitat bancària, serà adquirit per un import de 99.500 euros
ARA A PORTADA
-
Successos Manresa eixamplarà la Guàrdia Urbana fins a 120 agents i espera 15 interins immediats Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans Tocats de Lletra celebra vint anys amb 51 propostes poètiques en 38 espais de Manresa Pere Fontanals
-
Política Junts reclama una auditoria externa i independent de la despesa social de Manresa Pere Fontanals
-
Publicat el
01 d’abril de 2023 a
les 16:18
Actualitzat el
01 d’abril de 2023 a les
16:23
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
La Principal de la Bisbal protagonitza una matinal sardanista a Callús aquest diumenge
-
Cultura i Mitjans
Sant Joan de Vilatorrada s'immergeix en els aiguats de 1907 amb la 14a edició d'Embarrats
-
Cultura i Mitjans
Txema Rico i Manel Solé reparteixen abstracció i figuració pels centres cívics de Manresa
-
Cultura i Mitjans
FeMBlues recupera l'escena del blues a Manresa amb set concerts fins a l'abril de 2027
-
Cultura i Mitjans
«Tarsius» posa veu al suïcidi juvenil i obre un debat amb professionals de la salut
-
Cultura i Mitjans
Tot a punt per a la 29a Mediterrània que posarà l'accent en la participació a la cultura popular
