El jaciment arqueològic de les Tombes de Sant Genís serà el patrimoni local que es descobrirà aquest mes de març dins el cicle de sortides que l'Ajuntament de Sant Fruitós impulsat per donar a conèixer el patrimoni proper.
Es tracta d'un lloc d'inhumació col·lectiu en tombes de blocs. Concretament, s'hi poden veure dues tombes excavades a la roca, en uns blocs desplaçats i caiguts. Es creu que són de l'alta edat mitjana. Són conegudes des del 1910 quan Fortà Solà en va publicar l'existència i, posteriorment, l'any 1960 Josep Barberà, del Museu Arqueològic de Barcelona, les va inventariar.
Aquesta sortida, amb la col·laboració del Col·lectiu de Recerca Històrica, serà el diumenge 10 de març amb sortida a les 9 del matí, des de l'aparcament del barri de La Natura.
Per participar-hi cal inscriure's prèviament a sfb.turisme@santfruitos.cat.
L'Ajuntament de Sant Fruitós organitza una caminada fins a les Tombes de Sant Genís
Serà aquest diumenge en el marc de sortides mensuals per a conèixer el patrimoni local
ARA A PORTADA
Publicat el
05 de març de 2024 a
les 09:01
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
L'Escola Municipal de Música de Súria tanca el curs amb un multitudinari Concert d'Estiu al carrer
-
Cultura i Mitjans
El grup de grans de Teatre Musical de l'EMM Artés porta «Els Miserables» a l'escenari
-
Cultura i Mitjans
Manresa tancarà els actes de l'Orgull LGTBI+ amb una gran festa al Pati del Casino
-
Cultura i Mitjans
El documental sobre els 50 anys de vida escènica de Manresa ja es pot veure a internet
-
Cultura i Mitjans
Sant Andreu Salut impulsa un pla per reforçar l'ús del català als seus centres
-
Cultura i Mitjans
Cal Gravat i Bufalvent celebraran les Festes d'Estiu amb revetlla, paella i espectacle
