L'actuació començava a les set de la tarda, però mitja hora abans ja hi havia un bon grapat de famílies que esperaven, assegudes a les escales de la plaça de Crist Rei, sentir en directe aquelles cançons que tantes vegades havien escoltat pel Youtube o anant en cotxe. La grisor dels núvols del cel que tenien tota la pinta de ser plujosos (de fet, han caigut algunes gotes) no ha fet acobardir un públic que, com més s'atençava l'hora d'inici del concert, més nombrós era. Fins i tot hi ha hagut un moment en què els vianants que passaven per aquella zona de la ciutat sense intenció de quedar-se a veure l'espectacle dels barcelonins Xiula, han tingut dificultats per trobar un forat per on poder seguir la seva ruta.
El Rikki Arjuna, el Jan Garrido, l'Adrià Heredia i el Marc Soto, les ànimes de la banda d'animació protagonista de la tarda, s'han apoderat de l'escenari acompanyats d'un trompetista i un trombonista, incorporacions que, a banda de fer lluir encara més els temes musicals, també han solidificat una posada en escena gens ambiciosa però atractiva. No era la primera vegada que els quatre alma mater de Xiula trepitjaven la capital del Bages: a l'aire lliure ja ho havien fet en quatre ocasions més, una de les quals va ser durant la Festa Major de Manresa de fa tres anys. "Aleshores no vam tenir tant públic com el que hem tingut avui", celebraven els artistes barcelonins.
I és que tot i que ja porten pràcticament vuit anys dalt dels escenaris, no va ser fins que van treure a la llum el seu darrer treball, Dintríssim (2018), que van convertir-se en una de les bandes d'animació musical infantil més populars i influents del país. "Hem vist molts infants que duien la nostra samarreta i que cantaven totes les nostres cançons", han recalcat, tot posant de manifest que "si hem arribat fins aquí ha estat perquè hem fet molta feina, hem picat molta pedra i hem anat creant un projecte cada cop més sòlid". A tot plegat també se li ha de sumar, asseguren, "la dignificació del mercat de música familiar", un fet que fa "que es valori molt més aquest valor educatiu que aportem a les cançons".
Amb la comicitat i la frescor com a ingredients principals, els Xiula s'han posat el públic a la butxaca des del primer moment. L'espectacle que han presentat a la capital del Bages portava per nom Donem-li una volta al cos i tenia com a objectiu principal, en paraules dels seus creadors, "ensenyar a compartir, a conviure, a explorar, a estar presents i a estimar l'entorn, la societat i el planeta". En aquest sentit, i combinant la música i els jocs, els protagonistes de la tarda també han creat un vincle proper amb el públic, fent-lo partícip de la proposta artística. De fet, l'escenari no només l'han habitat els components de la banda, sinó que ha rebut la visita d'infants, de pares i mares i fins i tot de la cantant surienca Beth, que ha interpretat amb els Xiula la cançó Sucre, originalment enregistrada amb la veu de la cantautora osonenca Ju.
L'alegria de viure i compartir de Xiula contagia una plaça de Crist Rei plena a vessar de famílies
Cultura i Mitjans
La proposta que el grup d'animació de Barcelona ha portat a la capital del Bages amb motiu de la Festa Major ha estat una de les més reeixides de la programació infantil
ARA A PORTADA
-
Economia Manresa té la mediana de renda més baixa del Bages: 19.950 euros per unitat familiar Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans La 29a Fira Mediterrània tanca amb rècord de 1.262 professionals i 85 espectacles Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Judit Neddermann i el Trio Fortuny estrenen «Vora» al Kursaal amb la sala gran plena Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans La Ventura explora la força de la paraula i la tradició literària catalana amb «Dimonis» ACN
-
Cultura i Mitjans Els Brodas Bros fusionen la dansa urbana amb la cultura popular a la Fira Mediterrània ACN
Publicat el
30 d’agost de 2019 a
les 21:12
Actualitzat el
31 d’agost de 2019 a les
10:53
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Carles-Jordi Guardiola dona a l'Arxiu Comarcal un exemplar únic de la «Passió» de Manresa del 1798
-
Cultura i Mitjans
La pluja converteix l'Aplec de Coaner en un congrés sobre el seu patrimoni monumental i natural
-
Cultura i Mitjans
«Pla per Roig» recrearà al Kursaal l'entrevista de Montserrat Roig a Josep Pla del 1972
-
Cultura i Mitjans
El Govern tria una nau a Sant Fruitós per ubicar-hi la Reserva Nacional de museus el 2030
-
Cultura i Mitjans
Unes 300 persones descobreixen el Castell de Castellar en el primer aplec de Patrimoni Obert
-
Cultura i Mitjans
Viladordis exhaureix en menys d'una setmana les places de la segona edició de l'Escape Town
