El ple del Consell Comarcal del Bages va declarar Bé Cultural d'Interès Local l'antic Camí del Cremallera de Montserrat a Castellbell tal i com reclamava l'associació Amics de l'Església de la Bauma i l'Ajuntament de Castellbell i el Vilar que és qui va traslladar la petició a l'ens comarcal. Passat el termini de publicació en el Butlletí Oficial de la Província sense que hi hagi hagut al·legacions, el dictamen resulta ferm.
En l'escrit d'aprovació, el Consell Comarcal avança que "els materials visuals, les geolocalitzacions i els béns patrimonials immaterials com els murs de pedra seca i la calçada de pedra", entre els molts d'altres elements d'alt valor patrimonial, es troben en el denominat Estudi tècnic per a la declaració de Bé Cultural d'Interès Local (BCIL) de la categoria Zona d'Interès Etnològic (ZIE) de l'antic Camí del Cremallera de Montserrat a Castellbell i el Vilar.
La declaració de l'antic Camí del Cremallera de Montserrat a Castellbell va ser aprovada pel Consell Comarcal del Bages i no per l'Ajuntament, perquè Castellbell i el Vilar té menys de 5.000 habitants, límit que marca la llei perquè ho pugui tirar endavant un municipi per ell mateix.
Amb la declaració de Bé Cultural d'Interès Local, els agents locals esperen que s'hi facin millores per fer-lo més transitable i segur. La titularitat del camí és de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), però a partir d'ara el gestionarà Patrimoni de la Generalitat.
L'antic Camí del Cremallera de Montserrat a Castellbell, declarat Bé Cultural d'Interès Local
Cultura i Mitjans
Entre altres elements d'alt valor patrimonial, en destaquen els murs de pedra seca i la calçada de pedra
ARA A PORTADA
-
Societat Més de 29.000 alumnes del Bages i el Moianès tornaran dimarts a les aules en un inici amb vaga Pere Fontanals
-
Societat Els sindicats d'educació acusen direccions de la Catalunya Central d'anul·lar acords de claustre Pere Fontanals
-
Societat L'Assemblea Educativa del Bages crida a la vaga: «Sense recursos no es pot començar amb normalitat» Pere Fontanals
-
Societat Manresa destina més de 321.000 euros aquest estiu a millorar les escoles públiques Pere Fontanals
-
Societat Manresa amplia l'oferta d'extraescolars municipals amb noves activitats per al curs 2026-2027 Pere Fontanals
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
15 de gener de 2022 a
les 12:54
Actualitzat el
15 de gener de 2022 a les
13:30
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El Museu de Manresa incorpora 25 obres de Coloma Medina i Lluís Garcia Oliver
-
Cultura i Mitjans
MoMa Espai Cultural inaugurarà dijous «Patrons i Matrius» de Sònia Segura
-
Cultura i Mitjans
Les Arts en Marxa s'estrena a Calders amb 240 espectadors
-
Cultura i Mitjans
Santpedor commemorarà la Diada amb una xerrada sobre el català i l'ofrena floral
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós dedicarà la caminada de setembre a descobrir el patrimoni de Can Figueras
-
Cultura i Mitjans
Castellbell commemora l'Any Gaudí amb una visita a la Sagrada Família de la Bauma
