L'artista manresà Ramon Sanmiquel presentarà dissabte a les 7 de la tarda El libro rojo, un compendi de 68 il·lustracions de nuus femenins. I, al vespre, la filòloga Sara Serrano llegirà contes per adults al C/ Sant Miquel en el marc de les festes del barri i de la Shopping Night manresana.
Ramon Sanmiquel (Manresa, 1973) és llicenciat en medicina i cirurgia i un excel·lent aquarel·lista, dibuixant i gravador autodidacte. Aquest dissabte proposa una activitat entre una presentació de llibre i una exposició efímera a la llibreria de la Plaça Gispert. Entre les 7 i les 8 de la tarda s'exposaran els treballs originals que han donat peu al Libro rojo, un llibre d'artista que compila 68 il·lustracions, gravats i litografies de temàtica eròtica.
L'origen del projecte és l'endinsament en els ambients més sòrdids: Sanmiquel empra com a models, per a aquest projecte, a prostitutes de diferents nacionalitats. Els dibuixos són fets a contra-rellotge, en el mateix temps que duraria un servei habitual d'aquestes professionals, és per això que estan impregnats d'una sensualitat desenfadada i gairebé quotidiana, desinhibida, mandrosa i juganera.
Un cop finalitzada la presentació del projecte la Papasseit es suma a les festes de Sant Miquel i a la Shopping Night manresana amb una parada al carrer Sant Miquel on, a més, s'oferirà una lectura de contes per a adults a càrrec de la filòloga Sara Serrano.
L'activitat està organitzada de forma intermitent, de manera que es podran escoltar quatre contes en diferents moments del vespre-nit: a tres quarts de 9, a un quart de 10, a tres quarts de 10 i a un quart d'11.
La selecció de contes l'ha fet la mateixa filòloga i predomina la temàtica eròtica i humorística, amb relats d'autors consolidats en narrativa curta en català com Quim Monzó, Vicenç Pagès o Jesús Moncada.
L'erotisme i l'humor marquen les activitats de dissabte a la Llibreria Papasseit
La llibreria de la plaça Gispert se suma també a la Shopping Night amb una parada al carrer Sant Miquel
ARA A PORTADA
-
L'Ajuntament rebutja una moció sobre el Club Patí Manresa que el govern desvincula de l'entitat Pere Fontanals
-
-
-
El PSC trenca el «cordó sanitari» a Vox i encén el ple de Manresa en proposar reformar el ROM Pere Fontanals
-
El govern afirma que mai no va autoritzar la inscripció «Boicot ICL» del mural de Bonavista Pere Fontanals
Publicat el
29 de setembre de 2016 a
les 17:55
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Cal Gravat i Bufalvent celebraran les Festes d'Estiu amb revetlla, paella i espectacle
-
Cultura i Mitjans
La plaça Catalunya recuperarà la revetlla popular de Sant Joan amb sopar i música
-
Cultura i Mitjans
Sant Joan 2026 al Bages: les millors revetlles, fogueres i activitats
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós reuneix experts per debatre el futur patrimonial de la Casa Figueras
-
Cultura i Mitjans
Un centenar de participants es reuneixen a Sant Joan en la Trobada de Lectura Fàcil
-
Cultura i Mitjans
El Centre de l'Aigua de Can Font celebra 20 anys amb prop de 90.000 visitants
