Cardona ha viscut una jornada de bolets amb la Fira de la Llenega. Foto: Jordi Santasusagna
Tot i que la pluja ha amenaçat amb convertir-se en protagonista de la diada, finalment ha estat la llenega la que ha aclaparat la Fira, tal i com ha de ser, i a mig matí, just a l'hora en que queien les quatre gotes de rigor, s'acabaven d'omplir els aparcaments addicionals previstos per l'ajuntament, fet que ja assegurava l'èxit de públic
La divuitena edició de la Fira de la Llenega de Cardona, però, va començar dissabte a la tarda amb una conferència a càrrec del micòleg Enric Gràcia, del popular programa de televisió "Caçadors de bolets".
Diumenge, el dia s'iniciava amb feina per als més petits, amb el primer Concurs Infantil de Bolets, "competició" que s'afegia a la ja tradicional de trobar la llenega més grossa i el bolet més original.
Mentre els restaurants de la vila oferien tastets dels seus plats cuinats amb lleneges, la canalla podia jugar a la manera més tradicional amb tot un seguit de jocs de fusta gegants. Tots els actes infantils s'englobaven en el Festival Tocats del Bolet.
Ja cap al migdia, els carrers del centre de la vila es feien del tot intransitables per la gran afluència de visitants contemplant les desenes de parades d'artesans, així com les dels comerciants Cardona, participants actius de la Fira.
A diferència d'altres ocasions en que el temps no hi havia estat favorable, el més destacat ha estat la gran quantitat de quilos de llenegues i altres bolets que s'han mercadejat. Els preus del bolet protagonista de la Fira rondaven els 30 € el quilo, mentre el rovelló es venia per aproximadament la meitat.
A la tarda, un espectacle infantil i una cantada d'havaneres posaven punt i final a una fira consolidada que ha esdevingut una referència entre els molts certàmens de tardor que es celebren a la Catalunya Central.
ARA A PORTADA
Publicat el 31 d’octubre de 2010 a les 20:10
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans L'UCE clourà a Manresa amb una mirada crítica i plural sobre el sistema educatiu
-
Cultura i Mitjans Vuitanta alumnes reben el diploma dels cursos de català del CNL Montserrat a Manresa
-
Cultura i Mitjans Ariadna Torres guanya el Premi Biennal TAVCC | el Casino amb una instal·lació poètica sobre els solars buits de Manresa
-
Cultura i Mitjans La Taula del Foment de l'Ús Social del Català a Manresa reuneix 60 agents per revertir la regressió lingüística
-
Cultura i Mitjans El conte bagenc «Petits herois del medi ambient» arriba a 2.000 famílies
-
Cultura i Mitjans Manresa ret homenatge a Assumpció Balaguer en l'any del seu centenari