
El Santpetardo ha envait Santpedor d'activitat. Fotografies de Xavier Sucarrats Palà
Les motos són les grans protagonistes a Santpedor durant aquest cap de setmana. La penya Amics de les Motos de Santpedor organitza des d’aquest divendres i fins diumenge la vuitena edició del popular Santpetardo, una trobada de motos que acull gent vinguda de diferents indrets de la nostra geografia.
Els més matiners, prop d’un centenar, ja van arribar divendres a la zona esportiva on van poder gaudir d’un sopar de pagès a base d’embotits i pa amb tomàquet. La música country va acompanyar la vetllada.
Durant el dissabte, l’arribada de motards va ser un degoteig constant i al vespre ja eren prop de cinc-cents els inscrits. Les activitats per als assistents van ser ben diverses: una fira on es podien adquirir productes relacionats amb la moto, un circuit de pocket bikes i una exhibició de bike trial van fer més amena l’espera abans d’efectuar la tradicional Ruta de Sant Mateu, on, tal com diu la veu popular “cadascú es paga el seu”. Posteriorment, es va celebrar el també tradicional sopar de pagès a base de carn a la brasa i mongetes seques. El concert del grup K-Melot, un streaptease i l’entrega de premis van posar el punt culminant a les activitats del dissabte.
Els actes del Santpetardo acaben aquest diumenge amb un esmorzar previ a la ruta motera que enguany passa per Santpedor, Navarcles, Sant Llorenç Savall, Sant Feliu de Codines, Gallifa, Castellterçol, Moià, Calders, Navarcles i Santpedor. Un vermut posa la cloenda a aquesta vuitena edició.




