Un any més, l'inici de l'estiu a Món Sant Benet ve marcat pel començament de l'activitat dels "Capvespres", una proposta fresca i sensorial de nits d'estiu que enguany gira al voltant de la memòria gastronòmica de l'indret. La proposta convida als assistents a reviure un sopar d'estiu al més pur estil modernista i amb vistes excepcionals al monestir i la possibilitat de descobrir-lo en un recorregut especial post sopar organitzat, especialment, per a l'ocasió.
Al voltant d'una quinzena de persones han volgut participar, aquest vespre, en l'estrena de la proposta. Una activitat, que enguany arriba a la seva 9à edició, i que se celebrarà cada dimecres i divendres de juliol i cada dijous i divendres d'agost fins al 7 de setembre.
Un sopar a la fresca amb el monestir de fons
La fórmula de la proposta comença amb un sopar a la fresca amb vista al monestir de fons (subjecte a la climatologia, és clar). Una taula parada i plats amb història per assaborir, aprendre i compartir.
La proposta planteja receptes inspirades en el passat medieval del monestir i incorpora, també, algunes receptes de principis de segle XX, entre les quals hi ha readaptacions d'elaboracions del cuiner manresà Ignasi Domènech, pioner de la gastronomia catalana moderna. Un a un, els plats se serveixen als comensals que poden presumir de degustar unes receptes delicioses i amb història en un entorn privilegiat.
Una visita directa als sentits
Els espais del monestir guarden la memòria del menjar. Després del sopar, aquesta experiència nocturna ajuda a descobrir-los amb els 5 sentits: a partir d'unes suggestives videoinstal·lacions la Rosita, la cuinera de la família Casas, ens farà passejar pels racons més significatius del monestir i descobrir-ne el seu encant. A més, a banda de les explicacions del guia i els records de la cuinera se sumaran al recorregut petites degustacions i olors que acompanyaran la visita. Una activitat única que es realitza excepcionalment durant els mesos d'estiu.
ARA A PORTADA
-
-
-
Txell Ferré brilla a Funchal amb quatre medalles al Campionat d'Europa de natació artística Pere Fontanals
-
Els pèsols i les tavelles protagonitzen el sopar de primavera de les Temporades Gastronòmiques del Bages a Artés Pere Fontanals
-
Els pagesos de la Catalunya Central celebren una collita de cereal «espectacular», però que pot ser «ruïnosa» pels preus Pere Fontanals
Publicat el 11 de juliol de 2018 a les 20:30
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Els altars amagats de Manresa: on són les capelles i capelletes que han sobreviscut al pas del temps
-
Cultura i Mitjans El Museu de l'Aigua i el Tèxtil de Manresa, primer de la Catalunya Central a entrar a Apropa Cultura
-
Cultura i Mitjans Sant Fruitós busca Pubilla i Hereu per al 2025: obert el termini de candidatures
-
Cultura i Mitjans La Coral Escriny emociona amb tango litúrgic i música argentina contemporània
-
Cultura i Mitjans Els ajuntaments del Bages i el Consell Comarcal reclamen més finançament per a les escoles municipals de música
-
Cultura i Mitjans L'Escola de Música de Santpedor emociona amb un musical multitudinari per celebrar els 35 anys