Una lluïda Cavalcada de Reis ha omplert aquest vespre els carrers del centre de Súria, amb sorpreses i novetats que han obtingut una bona acollida per part de les nombroses persones que han acompanyat el pas de Ses Majestats per la vila. El seguici reial estava format per sis carrosses, acompanyament musical i dansaires en directe.
Un grup de torxes ha encapçalat la Cavalcada des de Costafreda, la Torre i el barri de Salipota. Posteriorment, el seguici reial ha arribat al centre urbà, fent el recorregut habitual enmig de les salutacions de persones de totes les edats.
Ses Majestats han estat rebudes a la Casa de la Vila per l'alcalde Josep Maria Canudas i els membres de la corporació municipal. En el tradicional parlament des del balcó principal de l'edifici consistorial, el rei Melcior s'ha adreçat als infants suriencs per dir-os "que mai us treguin la il·lusió i la llibertat de jugar amb el que vulgueu".
Per la seva banda, l'alcalde Josep Maria Canudas ha donat la benvinguda als Reis de l'Orient, als quals ha demanat "que cap nen es quedi sense joguina" i que portin per tot arreu "la màgia del respecte, la tolerància i la solidaritat", recuperant així "la il·lusió de la nostra infantesa".
El batlle surienc també ha fet lliurament a Ses Majestats de les claus que obren les portes de les llars de Súria perquè hi puguin deixar els regals. Una de les sorpreses de la Cavalcada ha estat l'enlairament de fanalets al davant de la Casa de la Vila per part dels patges de Ses Majestats.
Posteriorment, els Reis de l'Orient han visitat l'Església Parroquial de Sant Cristòfol per adorar el nen Jesús i saludar les persones presents. El rector Joan F. Casals ha demanat a Ses Majestats que no deixin cap infant, "petit o gran", sense la màgia de la Nit de Reis i que encomanin a tothom "les vostres ganes de ser bons".
La Cavalcada ha acabat al Teatre del Foment Cultural, on els Reis han atès personalment nombrosos infants de la vila.
Una de les novetats d'enguany és que els tres Reis de l'Orient han compartit una única carrossa, des de la qual han saludat tothom. Un altre dels personatges que enguany s'ha incorporat a la Cavalcada de Reis a Súria ha estat el príncep Artaban, l'astròleg que va descobrir l'estrella de Nadal.
Les altres carrosses de la Cavalcada estaven dedicades als Pastorets, la màquina dels regals, el carbó i els patges, que han repartit regals enfilant-se i saltant pels balcons d'algunes cases de la vila. La Cavalcada ha comptat amb la música en directe de la Txaranga Trinxaranga.
Abans del pas de la Cavalcada, l'animació ha començat a les places de Sant Joan i de la Serradora, amb fogueres, inflables per als infants, coca i xocolata per a tothom.
L'organització de la Cavalcada d'enguany ha anat a càrrec de l'Ajuntament de Súria, la Comissió Festes i Tradicions, i el Foment Cultural, amb la col·laboració de l'empresa ICL, l'Agrupament Escolta i Guia Joan Ros, el Centre Excursionista, el Casal de la Dona, la Unió de Botiguers, Parkour Bages i Cepex SAU.
ARA A PORTADA
-
Successos «Tots tres ens vam quedar glaçats davant la ganivetada d'Otman, no sabíem què fer» Pere Fontanals
-
Successos Llibertat vigilada per als altres dos menors detinguts per l'homicidi de Manresa Pere Fontanals
-
Successos Un miler de persones torna a dir prou a la inseguretat a Manresa després del crim de Carles Vilajosana Pere Fontanals
-
Successos Les vides desestructurades de Pere i Otman, els dos menors acusats de l'homicidi a Manresa Pere Fontanals
-
Publicat el
05 de gener de 2018 a
les 23:11
Actualitzat el
05 de gener de 2018 a les
23:16
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Més de 90 persones portaran diumenge «El Retaule del Flautista» al teatre Conservatori
-
Cultura i Mitjans
Cardona acollirà la 3a edició dels Travel Film Awards, el festival que uneix cinema i turisme
-
Cultura i Mitjans
Neix Concepte Zero, una nova proposta per viure la música i la festa de dia
-
Cultura i Mitjans
L'Associació Contra el Càncer de Manresa exposarà una cinquantena de pintures
-
Cultura i Mitjans
El Bages reivindica la pedra seca com a inspiració per a l'arquitectura del futur
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós viu una tarda de folklore internacional amb el grup polonès Przygoda
